Emisii reduse si economie de carburant

Oricat de fierbinti, reci, alunecoase, prafuite, noroioase sau extensive ar fi operatiunile dumneavoastra, trebuie sa stiti ca uleiul va va proteja motorul in orice conditii.

Protectia Energizata a uleiurilor Shell Rimula pentru motoarele diesel de sarcina mare actioneaza neabatuta in trei zone critice:

  1. Control aciditate – aditivi de performanta clar demonstrata ajuta la protejarea impotriva coroziunii acizilor formati la arderea carburantului.
  2. Control depuneri – ajuta la pastrarea motorului curat pentru o performanta consistenta si durata lunga de viata.
  3. Control uzura – ajuta la pastrarea distantei intre suprafetele metalice mobile ale motorului pentru o durata lunga de viata a motorului.

Shell Rimula R5 LE

Shell Rimula R5 LE ofera protectie impotriva aciditatii/coroziunii, mizeriei/depunerilor si uzurii

Shell Rimula R5 LE ofera protectie impotriva aciditatii/coroziunii, mizeriei/depunerilor si uzurii

Shell Rimula R5 LE este un ulei inovator pentru motoarele de sarcina mare, creat pentru a proteja in conditiile gamei complete de presiuni si temperaturi prezente in motoarele moderne, ceea ce il face alegerea ideala pentru operatorii de vehicule de sarcina mare in trafic de autostrada si in afara ei.

Creat pentru a livra economia de carburant, cu o capacitate de golire extinsa, curatenie sporita a motorului si protectie excelenta la uzura, Shell Rimula R5 LE indeplineste specificatiile API CJ-4 pentru compatibilitate crescuta cu cele mai recente sisteme de control al emisiilor de evacuare.

Putere de protectie
Shell Rimula R5 LE este un lubrifiant semi-sintetic, care foloseste o tehnologie unica ce se adapteaza chimic si fizic pentru a se adresa nevoilor in schimbare ale motoarelor dumneavoastra. Combinatia de uleiuri de baza sintetice si conventionale si compusii avansati de aditivi livreaza o excelenta protectie, chiar si la temperaturi scazute, cand proprietatile sporite de curgere la rece ajuta protectia motorului dumneavoastra impotriva uzurii.
Formula Shell Rimula R5 LE este creata sa energizeze performanta uleiului, sa asigure o curgere imbunatatita la temperaturi joase si sa livreze o formula avansata cu un continut redus de SAPS, care ajuta la controlarea blocarii sau otravirii dispozitivelor de tratare ulterioara a gazelor de evacuare.

Shell Rimula R5 LE 10W-30 comparison with 10W-40 for oil specifications requirements

Shell Rimula R5 LE 10W-30 comparatie cu 10W-40 pentru cerintele specificatiilor uleiului

Specificatii si aprobari

Lider Tehnologic
Shell Lubricants este printre primii care ofera produse semi-sintetice cu grad de vascozitate SAE 10W-30 si SAE 10W-40, care indeplinesc global cele mai stringente specificatii pentru uleiurile de motor de sarcina mare, cum sunt API CJ-4, ACEA E9, si Volvo VDS-4. Shell Lubricants si-a luat angajamentul de a fi liderul tehnic in inovatia de produse pentru uleiurile pentru motoare de sarcina grea.

Beneficiile economiei de carburant
Shell Lubricants continua sa fie lider in dezvoltarea de lubrifianti care sporesc economia de carburant, asigurand reduceri reale ale consumului, care pot ajuta la scaderea costurilor de functionare si intretinere. In 2009, am condus un test de teren de anvergura pe camioane de sarcina medie in baza ciclurilor de oras si de autostrada.

Folosirea uleiului Shell Rimula R5 LE cu grad de vascozitate 10W-30 a demonstrat o reducere a consumului de carburant de pana la 1.6% la camioanele de sarcina medie (pentru ciclurile de autostrada, comparativ cu uleiul de motor conventional SAE 15W-40).

Optimizarea intervalelor de golire
Shell Rimula R5 LE asigura protectie impotriva acumularilor de aciditate, care pot contribui la uzura coroziva, cum s-a demonstrat prin cresterea Indicelui de Aciditate Totala (TAN) si coroziunea metalelor in cateva teste pe motoare industriale standard. Prin controlarea cresterii indicelui de aciditate, Shell Rimula R5 LE poate ajuta proprietarii de echipamente sa optimizeze intervalele de golire.

Demonstratia ca Shell Rimula R5 LE 10W-30 reduce mai bine indicele de aciditate totala (TAN) prin comparatie cu un ulei conventional CJ-4 SAE 10W-30 pe un Mack T-12 si un Cummins ISM

Demonstratia ca Shell Rimula R5 LE 10W-30 reduce mai bine indicele de aciditate totala (TAN) prin comparatie cu un ulei conventional CJ-4 SAE 10W-30 pe un Mack T-12 si un Cummins ISM

Performanta la temperaturi joase
La temperaturile aspre de iarna, folosirea de ulei Shell Rimula R5 LE 10W-30 sau 10W-40 poate ajuta la protectia durabilitatii demarorului si bateriei dumneavoastra si va poate ajuta motorul sa porneasca mai usor decat ar face-o pe un produs cu un grad de vascozitate de 15W-40.
 
Protectie la uzura/control depuneri
Shell Rimula R5 LE asigura un control excelent la uzura in special la impiedicarea polizarii alezajului la camasile cilindrilor – o problema care poate cauza pierderea liniilor fin honuite din fabricatie, ducand la uzura in exces a camasii si o crestere a consumului de ulei. Controlul polizarii alezajului poate fi masurat prin testele severe de motor Volvo D-12D. Dupa cum s-a demonstrat, Shell Rimula R5 LE realizeaza excelent controlul polizarii alezajului in acest test de motor, la un nivel de performanta comparabil cu al produselor avand un grad de vascozitate de 15W-40.

Shell Rimula R5 LE 10W-30 asigura o protectie egala cu a unui ulei conventional 15W-40

Shell Rimula R5 LE 10W-30 asigura o protectie egala cu a unui ulei conventional 15W-40

O comparatie intre un arbore cu came nou si unul folosit cu Shell Rimula R5 LE 10W-30

O comparatie intre un arbore cu came nou si unul folosit cu Shell Rimula R5 LE 10W-30

Shell Rimula R5 LE asigura controlul uzurii si al depunerilor pentru a proteja cele mai critice componente ale motorului dumneavoastra. Uzura excesiva a camelor si tachetilor poate duce la pierderea de putere si cresterea emisiilor de la motor. Controlul uzurii in componentele controlului asupra supapelor se masoara prin testul sever de motor Mercedes-Benz OM-646 LA. Dupa cum s-a aratat in imagini, a existat un nivel minim de uzura la arborele cu came folosit dupa ce a rulat 300 de ore folosind Rimula R5 LE 10W-30.

Curatenia si controlul depunerilor
Shell Rimula R5 LE asigura un control exceptional al depunerilor la nivelul pistonului, depasind nivelurile de performanta MB228.51 pentru controlul curateniei pistonului in cadrul testului de motor OM-501 LA – unul dintre cele mai solicitante teste din industrie. Depunerile in exces la nivelul pistonului duc la polizarea alezajului si erodarea prin frecare a camasii cilindrului, ceea ce produce cresterea consumului de ulei. Chiar si dupa ce a rulat timp de 300 de ore in testul OM-501 LA cu Shell Rimula R5 LE, au existat depuneri minime in inel si al doilea segment.

O comparatie intre un piston nou si unul folosit cu Shell Rimula R5 LE 10W-30

O comparatie intre un piston nou si unul folosit cu Shell Rimula R5 LE 10W-30

Ar trebui sa folosesti Shell Rimula R5 LE?
Shell Rimula R5 LE indeplineste specificatiile si este aprobat de o gama larga de producatori de motoare pentru utilizare la motoarele curente si viitoare. Este o alegere excelenta pentru operatorii de flote auto in locatii cu game largi de temperaturi ambientale: un singur ulei care sa protejeze indiferent de anotimp.

Shell Rimula R5 LE livreaza performanta si protectie sporite motoarelor recente cu emisii reduse, mai ales celor echipate cu filtre de particule diesel (DPF). Se potriveste motoarelor moderne de sarcina mare cu emisii reduse, mai ales celor cu dispozitive de tratare ulterioara a gazelor de evacuare, in locul unui ulei de motor SAE 15W-40.

Cum sa folositi uleiurile R5 LE in siguranta
Uleiurile Shell Rimula R5 LE nu indica riscul de a prezenta vreun pericol semnificativ pentru sanatate sau siguranta atata timp cat le folositi corect, in aplicatiile recomandate. Evitati contactul cu pielea si purtati manusi impermeabile la manevrarea uleiului folosit. La contactul cu pielea, spalati imediat cu sapun si apa. Nu aruncati uleiul folosit, va rugam sa il duceti la un punct de colectare autorizat. Nu il varsati pe pamant, in canalizari sau apa.

Sus