Povestea Shell Helix dateaza de peste sapte decenii. Astazi, o retea internationala de oameni de stiinta dezvolta si testeaza caracteristicile tehnologice ale lubrifiantilor nostri. Un element important al acestui proces il reprezinta parteneriatul tehnic dintre Shell si Ferrari, care ne ajuta sa ne mentinem in fruntea cursei pentru dezoltarea uleiurilor de motor ale viitorului.

Parteneriatul tehnic dintre Shell si Ferrari este una dintre cele mai de succes colaborari din istoria world class motorsport, cu peste 150 de victorii in cursa de Formula 1 castigate pana la sfarsitul lui 2010. De peste 60 de ani, Ferrari este sinonim cu masinile de inalta performanta, de pe pista si de pe carosabil. Prima masina Ferrari care a iesit de pe portile fabricii Maranellor, Italia, a fost alimentata si protejata de Shell.

Ferrari intelege faptul ca alegerea uleiului de motor potrivit este o decizie colosala. Rolul acestuia este acela de a proteja partile in miscare ale autoturismului de uzura mecanica, de a reduce frecarea si pierderile, precum si de a ajuta la racirea motorului atat pe pista, cat si pe sosea. Este nevoie de un ulei de motor de inalta calitatea pentru a obtine echilibrul perfect al acestor caracteristici, asigurand in acelasi timp optimizarea performantei masinii.

Formula 1 este testul extrem la care este supusa echipa Shell, fortand-o sa isi demonstreze mereu potentialul maxim. Depunem un efort continuu pentru a mentine Ferrari in top, lucrand in acelasi timp la pastrarea nivelului de protectie a motorului, care ii permite sa supravietuiasca si sa opereze la nivel optim. Fiabilitatea uleiului a fost cruciala de-a lungul timpului pentru cele zece Campionate Mondiale de Formula 1 si douasprezece titluri de conducatori.

Peste 50 de cercetatori Shell contribuie la programul Shell Formula 1 cu Ferrari. Acesti membri importanti ai echipei lucreaza in laboratoarele Shell in cadrul tuturor curselor Grand Prix si la Scuderia Ferrari in sediul din Maranello.

„Uleiul de motor Shell Helix Ultra are multe dintre calitatile omologului sau castigator la Formula 1″, a declarat Mark Wakem, specialistul in uleiuri Shell Formula 1. „Suntem mandri ca am folosit experienta si cunostintele noastre in crearea uleiului Shell Helix Ultra, oferindu-ti tie si motorului tau adevarata tehnologie Formula 1.”

In timpul unei curse, motorul este expus la conditii extreme si temperaturi ridicate. Uleiul multifunctional este conceput pentru a tine departe caldura, pentru a controla temperatura motorului si pentru a preveni efectul negativ al caldurii. Capacitatea unui ulei de motor de a se raci, pe langa calitatea de lubrifiere, este de multe ori trecuta cu vederea. Pistoanele pot depasi 300°C; uleiul de motor este pulverizat pe partea de dedesupt a pistoanelor pentru a impiedica supraincalzirea acestora – fara aceasta protectie suplimentara, ele nu ar putea sa faca fata unei curse intregi.

Motoarele Ferrari de Formula 1 au nevoie de multa putere in lupta pentru primele locuri, insa au nevoie in acelasi timp si de fiabilitatea necesara terminarii curselor.

Curatarea motorului are o importanta vitala. Murdaria depozitata intr-un motor obisnuit ii poate afecta performanta, insa in cazul motoarelor Ferrari de Formula 1, chiar si depozitele microscopice pot cauza probleme, acestea trebuind sa faca fata unor cerinte extreme. In timpul accelerarii rapide, tensiunea exercitata asupra motorului si a uleiului este enorma. Chiar si cea mai mica urma de murdarie poate afecta fluxul uleiului prin componentele de baza ale motorului, putand duce chiar la defectarea acestuia.

De asemenea, este esential ca depozitele sa fie tinute departe de suprafetele importante din motoarele de mare turatie. Murdaria din ulei poate afecta formarea filmelor de reducere a frecarii, ce joaca un rol cheie in minimalizarea uzurii motorului si maximizarea puterii acestuia.

Fie ca este destinat unei masini de curse sau uneia de familie, tehnologia Shell Helix ajuta ca motorul sa ruleze asa cum au intentionat designerii – la randament maxim.

Acest aspect se pare ca va deveni chiar mai important in sezoanele urmatoare:

„Lubrifierea motorului are o importanta critica in 2011 din cauza lungimii sezonului”, explica managerul tehnic Ferrari, Cara Tredget. „Cele opt motore pot fi folosite in orice ordine si la orice numar de curse, astfel incat uleiul de curse Shell Helix Ultra va trebui sa furnizeze un nivel optim de protectie atat pe pista, cat si intre curse.”

Datorita succesului rasunator obtinut de pista, Shell isi permite sa folosesca cunostintele acumulate acolo si sa transfere cele mai noi tehnologii Formula 1 in intreaga gama de uleiuri Shell Helix.