Google a prezentat cel mai recent prototip al vehiculului său autonom (a se citi mașina care se conduce singură), o idee revoluționară în care gigantul IT a investit resurse financiare semnificative.  Dacă până în prezent Google a testat sistemele de siguranță și conducere autonomă pe automobile de serie cum ar fi Toyota Prius, acest prototip este realizat integral de americani și reprezintă primul lor design original pentru acest vehicul.

prima masina google

www.theguardian.com

Micul automobil încorporează cea mai recentă evoluție a tehnologiilor revoluționare dezvoltate  și testate de Google pentru a permite automobilului să opereze autonom, fără implicarea directă a șoferului. Prototipul este un vehicul electric cu 2 locuri, de dimensiunile unui Smart For Two. Beneficiază de o autonomie de aproximativ 200 de km și este conceput în primul rând pentru siguranță. Nu depășește viteza de 49 de km/h și are un parbriz moale, realizat dintr-un material elastic pentru a proteja pietonii sau cicliștii care ar putea să fie accidentați de Google Car. În mod paradoxal, Google Car nu are airbaguri, dar Ron Medford, cel care se ocupă de partea de siguranță a vehiculului, a precizat că mașina este dotată cu alte sisteme care oferă protecție alternativă. Acesta a refuzat pentru moment să ofere mai multe detalii despre modul în care funcționează aceste sisteme.

La capitolul design, Google Car are alura unui personaj de desene animate, fapt ce îl va face probabil extrem de popular în rândul femeilor și copiilor, de altfel publicul țintă pentru acest tip de vehicul în viziunea designerilor săi. Partea frontală seamănă cu o fețișoară simpatică datorită formei blocurilor optice și a grilei (de care un vehicul electric nu are însă nevoie pentru funcționalitate) și mai că îți vine să îmbrățișezi simpatica mașinuță și să o protejezi de lumea cea rea. Este clar că americanii de la Google au dorit astfel să le permită viitorilor utilizatori să se acomodeze mai ușor cu ideea de vehicul electric care se conduce singur și beneficiază de tehnologii incredibil de avansate.

Silueta de ou și înfățișarea de personaj de desene animate ar trebui să confere utilizatorilor și sentimentul de siguranță, capitol foarte important pentru Google. Managerul de proiect Chris Urmson a precizat că designul a fost influențat de întrebarea: “Ce ar trebui să aibă diferit o mașină care nu va fi condusă de oameni?”. Un prim răspuns al Google se pare că este: nu trebuie să aibă pedale și volan. O perspectivă deloc liniștitoare pentru un părinte care și-a lăsat copilul la bordul unui Google Car. Și tocmai aici este adevărata provocare a celor de la Google. Să inspire suficientă încredere potențialilor clienți, astfel încăt aceștia să fie împăcați cu ideea că un computer foarte avansat va lua decizii în locul lor iar ei nu vor putea influența prin niciun mijloc mecanic sau hidraulic aceste decizii.  Poate un design foarte prietenos, deloc intimidant să realizeze acest lucru? Cu siguranță reprezintă un început bun și îi va încuraja pe clienți să o testeze.

Google va demara producția a 100 de exemplare și le va testa pe drumuri închise din statul California la sfârșitul acestei veri, înainte ca acestea să-și poate face apariția pe drumurile publice până în 2015. În versiunea de serie, fiecare mașină va beneficia și de dispozitive de control manual pentru a permite pasagerilor să preia controlul dacă ceva nu funcționează cum trebuie.

Google a mai precizat și faptul că prototipul recent prezentat este o etapă incipientă în dezvoltarea proiectului, o versiune autonomă finală a acestei mașini urmând să fie comercializată abia peste 5 ani.

Foto: freepik