Producătorul italian de automobile sport ultra exclusiviste Pagani a prezentat la Salonul Auto de la Geneva una dintre cele mai spectaculoase și scumpe mașini din lume. Pagani Zonda Revolucion este al cincilea și ultimul model din seria Zonda, lansată în anii 2000. Performanțele sale sunt extraordinare, bolidul dezvoltând nu mai puțin de 800 de cai putere și putând atinge 100 km/h în doar 2,6 secunde. Viteza maximă este și ea incredibilă: Zonda Revolucion atinge 350 km/h și probabil ar putea trece fără probleme de 400 km/h dacă nu ar exista limitarea electronică și dacă anvelopele speciale produse de Pirelli ar putea face față unei asemenea viteze.
Profilul atletic și unghiular al caroseriei este realizat din fibră de carbon, iar șasiul este produs dintr-un aliaj de carbon și titaniu. Datorită soluției constructive și materialelor care aduc aminte de monoposturile din Formula 1, Zonda Revolucion are o greutate de doar 1070 de kg. Această greutate de puțin peste o tonă se traduce printr-un raport de 1,33 kg/CP. Motorizarea de 6 litri în arhitectură V12 este asigurată de divizia AMG a Mercedes, iar transmisia secvențială în 6 trepte din magneziu este o bijuterie tehnologică care permite schimbarea treptelor în doar 20 de milisecunde.
Pentru Zonda Revolucion, producătorul de frâne Brembo a dezvoltat un sistem de frânare cu discuri ceramice capabil să țină în frîu cei 800 de cai furioși la nevoie. La rândul său, furnizorul de componente auto german Bosch a realizat un sistem complex de control al tracțiunii care poate fi setat în 12 configurații diferite. Tot acest ansamblu tehnologic este îmbrăcat într-o caroserie care inspiră putere, respect și un pic de teamă. Silueta fioroasă a lui Zonda Revolucion și-ar putea găsi în orice moment loc într-un muzeu de artă contemporană. Pentru a achiziționa această ultimă reverență a unui model supersport legendar, un client japonez pasionat de automobile va plăti nu mai puțin de 2,2 milioane de euro.
Vecinul de stand al lui Revolucion este nu mai puțin impresionantul Huayra. Dacă Zonda expusă la Geneva este vopsită într-o combinație sofisticată de gri și albastru închis, ei bine, Huayra nu se ascunde în spatele subtilităților, prezentându-se într-o nuanță de galben care strigă după atenție. Huayra este botezată după zeul care potolește vânturile ce au sculptat lanțurile muntoase din Anzii Cordilieri. Parcă pentru a-și merita numele, Huayra pare o furtună domolită de designerii italieni și apoi șlefuită pentru a atinge forma unei bijuterii. Mașina seduce prin elegantele uși tip fluture și un habitaclu flamboiant unde argintiul și textura de carbon se completează spectaculos amintind parcă de interiorul unei nave spațiale.
Posteriorul mașinii este un contrapunct al liniilor armonioase de care beneficiază restul caroseriei dezvăluind puterea monstruoasă de 730 de cai a motorului AMG V12 bi- turbo de 5980 cm3. Evacuarea cvadruplă specifică mărcii este încadrată de un fagure de culoare neagră și de stopurile triunghiulare a căror simplitate ne aduce aminte că vorbim de sportiv pur sânge. Artizanul italian al lui Huayra, Horacio Pagani, a construit un automobil care nu sfidează doar normele designului, ci și pe cele ale tehnologiei. Una dintre inovațiile tehnologice care suprinde este sistemul de eleroane mobile montate atât în partea frontală cât și în cea posterioară, pentru a îmbunătăți apăsarea aerodinamică în funcție de viteză și de unghiul de bracaj al roților directoare.
În cazul lui Huayra, prețul este de 1,6 milioane de dolari, deoarece modelul vizează în primul rând piața americană.
Prin cele două modele expuse la Geneva, Pagani a impresionat puternic dovedind că poate construi automobile care sunt deopotrivă originale și dezirabile.
Foto: freepik