Se pare că Salonul Auto de la Geneva marchează o o perioadă foarte bună pentru mașinuțele de oraș blindate cu bandouri din plastic și denumite de producători crossover urban. Dacă Fiat a anunțat de curând lansarea noului Fiat Panda Cross, Opel a prezentat primele imagini oficiale ale noului său crossover, Adam Rocks, model care va reprezenta și principala noutate a mărcii din Russelsheim pentru Salonul Auto de la Geneva.
Rocks este practic o versiune mai înaltă și mai musculoasă a modelului de lifestyle Adam. În buna tradiție a crossoverului urban, Adam Rocks are o imagine funky, dar nici cea mai mică legătură cu un automobil de teren pentru că nu beneficiază de tracțiune integrală,iar garda la sol nu-i permite să treacă nici măcar de o baltă produsă de o ploaie de vară. Totuși, spoilerele, pragurile și pasajele roților sunt decorate sugestiv cu protecții mari din plastic și cauciuc de parcă micul model german ar pleca în raliul Paris – Dakar și nu la o cursă relaxată în drum spre mall.
Față de Adam, Rocks oferă o poziție mai înaltă de condus (fiind cu 15 milimetri mai înalt decât modelul pe care se bazează) o direcție reconfigurată pentru a fi mai comunicativă și o suspensie recalibrată pentru a asigura același grad de stabilitate în pofida centrului de greutate poziționat mai sus. Deși este practic doar o versiune diferită de caroserie a lui Adam (în stilul Sandero Stepway) micul Rocks este anunțat de Opel drept un model care marchează o nouă nișă și anume “crossover urban decapotabil de segment A, mai scurt de 4.0 metri”. Așteptăm cu interes și un crossover urban mai lung de 4.1 metri sau unul mai scurt de 3.9 metri, posibilitățile pentru crearea unor noi nișe fiind astfel nelimitate.
Din înșiruirea numelui acestei nișe ne atrage atenția termenul decapotabil. Da, pentru că, spre deosebire de Adam-ul clasic, Rocks beneficiază de un acoperiș amovibil din pânză care se pliază până în dreptul montanului C și crează impresia de automobil cabrio în stilul inaugurat de Citroen C3 Pluriel. Totuși dacă decapotarea lui C3 Pluriel era un exercițiu complicat chiar și pentru o echipă de olimipici la fizică, Opel a gândit un sistem de decapotare foarte simplu și rapid, procesul durând aproximativ 5 secunde. Germanii au împrumutat și un aspect practic de la italieni (culmea nu-i așa?): ca și la Fiat 500C, plafonul textil al lui Adam Rocks nu se pliază într-un compartiment în portbagaj, astfel păstrându-se intactă capacitatea de altfel minusculă a portbagajului de 170 de litri. Oficialii Opel susțin că sistemul a fost gândit astfel încât rigiditatea torsională a mașinii să nu fie modificată, iar Rocks să fie la fel de agil și ușor ca Adam.
Sub hainele sale șic, Adam Rocks aduce și elemente interesante. Este vorba de noile și mult așteptatele motorizări turbo Ecotec în 3 cilindri cu injecție directă de benzină (SiDi). Unitatea de 1 litru dezvoltă 90, respectiv 115 cai putere și produce un cuplu impresionat de 166 Nm la un regim redus de turații oferind mai multă putere și flexibilitate micului crossover în schimbul unui consum mediu de numai 4,3 l/100 km (cu 20% mai mic decât în cazul vechilor motorizări). Tot nouă este și transmisia manuală în șase trepte care oferă o schimbare precisă și lină a treptelor fiind special construită pentru noile motoare într-o arhitectură compactă și ultra-ușoară.
Ca și Adam, Rocks poate fi personalizat în sute de culori și versiuni. Fiecare versiune oferă o paletă largă de nuanțe de vopsea pentru caroserie (cu nume originale ca “White my Fire”, “Greenspotting” sau “Pump up the Blue”), numeroase culori pentru plafon sau interior și elemente decorative sau capitonaje variate pentru plafonul iluminat cu LED-uri.
Se pare că Opel dorește să valorifice succesul imens al lui Adam și să intre pe piața crossoverelor (unde a înregistrat deja cifre de vânzări excelente cu Mokka) deoarece mașinuța are factorul cool necesar pentru a deveni vedeta clasei. După ce va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva, Adam Rocks va fi comercializat începând cu vara lui 2014, fiind de așteptat ca prețul său să fie doar un pic mai mare decât al Adam-ului clasic.
Foto: freepik