salonul-international-frankfurt1

sursa foto: http://www.autoevolution.com/

Salonul Auto Internațional de la Frankfurt reunește în fiecare an peste 1000 de expozanți (1750 chiar în 2010) și atrage constant în jur de un milion de vizitatori. Cei peste 250,000 de metri pătrați de spațiu destinați expozanților și numărul mare de premiere (nu mai puțin de 183 în 2011) conferă acestui eveniment statutul cert de reper esențial al industriei auto în general și al industriei auto germane în special. În acest context, o trecere în revistă a noutăților anunțate pentru ediția 2013 oferă o imagine de ansamblu asupra direcției în care se va îndrepta industria auto în 2014.

Cu atât mai relevante sunt noutățile din clasa de lux, acolo unde fondurile pentru cercetare și dezvoltare le permit constructorilor să îndrăznească mult mai mult decât în cazul modelelor de mainstream iar conceptele și modelele nou lansate reprezintă adevărate vitrine tehnologice. Este cert însă faptul că în 2013 se disting două tendințe principale și anume: vehiculele cu propulsie alternativă care își fac loc și în clasa de lux și supersport și numărul tot mai mare de SUV-uri compacte.

Astfel, Audi va prezenta conceptul plug-in hybrid Sport Quattro din care va produce un număr limitat de exemplare, fericiții viitori posesori urmând să plătească nu mai puțin de 150,000 de dolari pentru bestia propulsată de un motor V8 de 4 litri și un motor electric. Datele oficiale sunt mai mult decât promițătoare: accelerația de la 0 la 100 km/h în 3,7 secunde, consum mediu de doar 2.5 litri/ 100 km, autonomie în mod exclusiv electric de 50 de km și viteză maximă de peste 300 km/h. Desigur, în cazul tuturor vehiculelor cu propulsii alternative, datele legate de consum trebuie puse sub semnul întrebării până la realizarea unor teste oficiale în condiții normale de trafic.

BMW nu putea să nu ofere replica concurentului său tradițional din segmentul sportiv premium așa că la Frankfurt vom avea ocazia să vedem pe lângă cumintele i3 și superbul model i8, tot un plug-in hybrid dotat cu un motor electric și unul pe benzină în 8 cilindri, ambele livrând un total de 362 de cai putere. Coincidență sau exercițiu de marketing, BMW declară tot un consum mediu de 2,5 l/100 km pentru acest automobil sport care va fi lansat în 2014 într-o formă foarte apropiată de modelul expus la Frankfurt. Dacă Audi mizează în principal pe aluminiu, BMW va combina pentru i8 utilizarea aluminiului cu cea a fibrei de carbon în încercarea de a obține o greutate optimă. Bavarezii susțin că principala piață de desfacere pentru i8 va fi cea nord-americană. Pentru a nu neglija și segmentul autovehiculelor cu propulsie traițională, BMW aduce la Frankfurt un alt coupe, de data aceasta versiunea de vârf a Seriei 4, M4 Concept care utilizează un motor pe benzina turbo în 6 cilindri cu o putere de aproximativ 450 de cai putere.

La Frankfurt, Ferrari aduce modelul 458 Speciale, care mizează pe un motor clasic V8 aspirat (cel mai puternic V8 din gamă) care dezvoltă 558 de cai putere. Cu 458 Speciale, italienii încep să-și pună în aplicare strategia care mizează pe modele exclusiviste construite în serie limitată, pentru a spori prestigiul mărcii și a îmbunătăți marja de profit. În clasa supersport, Porsche duce lucrurile la extrem cu 918 Spyder, tot o ediție limitată, dotată însă cu un sistem hibrid format dintr-un V8 de 4.6 litri pe benzină și două motoare electrice care își unesc eforturile pentru a produce 887 de cai putere al căror cost este de 845,000 de dolari. Consumul (dacă interesează pe cineva) este (conform producătorului) de 3.3 l/100 km (probabil în vale și cu vânt din spate).

Conceptul Jaguar C-X17 consemnează intenția producătorului britanic de a concura cu modelele crossover BMW X3 și Audi Q5, reprezentând în același timp un studiu de design pentru noua arhitectură modulară din aluminiu care va sta la baza tuturor modelelor viitoare (printre care se numără și un crossover numit Q-Type și un sedan compact poziționat drept concurentul Seriei 3 de la BMW).

Aglomerație mare și concurență tot mai acerbă și în segmentul SUV-urilor premium. Land Rover introduce noi versiuni diesel-hybrid pentru Range Rover și Range Rover Sport (care vor consuma cu până la 25% mai puțin combustibil) iar Lexus prezintă concetul LF-NX, un rival pentru Audi Q3, care beneficiază de noul sistem hibrid de propulsie dezvoltat de Toyota și optimizat de Lexus pentru acest SUV compact. Tot în clasa SUV-urilor mici își face loc și Mercedes care vine cu dinamicul crossover GLA, dar nu neglijează nici moda hibrizilor prezentând Clasa S 500 Plug-in Hybrid cu autonomie în mod full electric de aproximativ 29 de km.

Foto: freepik