2014-mini-cooper

Când producătorul german de automobile premium BMW a preluat în 2000 marca Mini și a decis să o relanseze construind un automobil care se dorea o reinterpretare retro a legendarului simbol britanic, germanii nici nu au realizat ce afacere bună au făcut.

Printr-o strategie de marketing atent dezvoltată, BMW a poziționat Mini ca automobilul șic de oraș, al cărui aer premium era dublat de un farmec britanic aparte. Mașina și-a facut apariția în filme (ne aducem aminte de re-ecranizarea din 2003 a filmului The Italian Job)  și, datorită posibilităților multiple de personalizare și a suportului puternic post-vânzare, a atras clienți tineri care au constituit o comunitate numeroasă de entuziaști.

Pentru a nu altera imaginea Mini, BMW a decis să-i transfere componentele tehnice excelente realizate în Germania, dar să producă mașina tot în Marea Britanie, în fabricile din Oxford și Swindon, strategie care atras foarte mulți cumpărători în regat. Pentru că în cazul Mini imaginea reprezintă 90% din atractivitatea produsului, restilizarea din 2007 nu a fost una radicală, ci una foarte discretă. În 2014, BMW lansează noul Mini și promite schimbări radicale. Privind noua generație, este clar faptul că aceste schimbări radicale nu s-au produs la nivelul designului exterior. Deși noul Mini este mai elegant, mai mare și mai echilibrat, nu este nici pe departe o revoluție stilistică deoarece germanii nu-și pot asuma riscul deteriorării imaginii originale a acestei mașini.

Totuși, există o evoluție imensă când vine vorba de componenta tehnică, capitol la care germanii au excelat întotdeauna, automobilele BMW (și aici vorbim și de Mini) remarcându-se printr-un comportament rutier dinamic și antrenant unde plăcerea condusului primează. Astfel, BMW a dotat noul Mini cu platforma tehnică a viitorului Seria 1 și cu motorizări exclusiv turbo. La lansare vor fi disponibile trei astfel de motorizări: un motor de 1500 cmc în 3 cilindri de 136 de cai putere pentru Mini Cooper, un motor de 4 cilindri și 192 de cai pentru versiunea Cooper S și un diesel de trei cilindri și 116 cai putere pentru Mini D. Ulterior, gama va fi îmbogățită cu două motorizări entry level de 102 cai putere (benzină) respectiv 95 de cai (turbo diesel). La nivelul transmisiei, Mini va primi o nouă cutie manuală cu 6 rapoarte în standard, urmând ca o transmisie automată cu 6 rapoarte (recent lansată) să fie disponibilă pentru doritorii de automate.

Pentru reducerea consumului, noul Mini este dotat cu ansamblul de tehnologii denumit Minimalism care include funcția start/stop. Datorită noilor sisteme, Mini consumă în medie cu 27% mai puțin combustibil, deși accelerația de la 0-100 km/h este mai rapidă cu 2.6 secunde decât în cazul generației vechi. Mini One D afișează valori de consum incredibil de mici de doar 3.5 litri / 100 km și emisii de CO2 între 89 și 92 g / km. Aceste valori impresionante, alături de cilindreea mică a motoarelor turbo vor genera costuri mai mici de întreținere, însă este de așteptat ca valorile să rămână în zona premium pentru că vorbim până la urmă de un automobil BMW. Pentru că este o mașină premium, noul Mini se va bucura de dotări pe măsură, cum ar fi sistemul de infotainment cu ecran tactil de mari dimensiuni, farurile full led sau sistem keyless entry cu pornirea automobilului de la buton.

Datorită utilizării noi platforme BMW pentru vehicule cu tracțiune față și creșterii în dimensiuni (noul Mini este mai lung cu aproximativ 10 cm decât predecesorul său), modelul anglo-german oferă mai mult spațiu pentru pasageri rezolvând practic principala carență a generațiilor precedente. Totuși, forma noului model nu trădează creșterea în dimensiuni, aceasta putând fi sesizată doar dacă mașina este parcată lângă un exemplar din generația veche.

Pentru iubitorii de hot hatch-uri care nu se mulțumesc cu versiunea Cooper S de 192 de cai, BMW oferă varianta John Cooper Works. Aflată momentan în stadiul de concept, aceasta prefigurează sosirea iminentă a versiunii de serie. Cei de la Mini păstrează însă secretul privind motorizarea acestei versiuni extreme însă este de așteptat ca Mini JCW să se bucure de serviciile unui motor de 2 litri optimizat să producă minimum 230 de cai putere.

 

Foto: freepik