Managerul echipei Ferrari, Marco Mattiaci, a recunoscut faptul ca Scuderia are “foarte mult de muncă“ pentru a deveni competitivă pentru sezonul 2015.
Problemele deveniseră deja evidente încă din timpul testelor pre-sezon deoarece monoposturile Ferrari nu puteau ține pasul cu cele ale echipei Mercedes, iar propulsoarele nu dispuneau de puterea necesară pentru a face diferența în fața rivalilor. De altfel, problemele propulsorului Ferrari au generat schimbări importante în cadrul Scuderiei, prima victimă fiind șeful echipei de motoare, Luca Marmorini, care a părăsit echipa chiar la începutul săptămânii trecute, semn că răbdarea conducerii s-a epuizat.
Mattiaci, înlocuitorul lui Stefano Domenicali, a afirmat că echipa sa trebuie să înregistreze progrese vizibile la toate capitolele: “Trebuie să îmbunătățim monopostul la 360 de grade. Nu este vorba exclusiv de propulsor, de aerodinamică sau de șasiu. Atât echipa cât și mașina au nevoie de foarte multă muncă. Sunt încrezător în spiritul de echipă pe care îl construim, calitatea oamenilor noștri și sunt încrezător în planul pe care îl avem.”
Mattiaci s-a declarat încântat de faptul că echipa a reușit cel mai bun rezultat din 2014 la Grand Prix-ul Ungariei (Alonso s-a clasat pe locul secund iar Raikkonen pe locul șase), dar a precizat că dorește să fie rezervat și să nu se entuziasmeze prematur datorită acestui rezultat. Totuși, el a lăudat performanțele celor doi piloți ai echipei: “Mă bucură revenirea lui Kimi după o cursă extraordinară și rezultatul fantastic al lui Fernando (Alonso). Însă, trebuie să fim precauți în aprecierea acestui loc second deoarece încă ne separă un ecart important față de liderii clasamentului”.
Poziția lui Mattiaci a fost susținută de directorul tehnic al Ferrari, James Allison, care susține că punctele slabe ale Scuderiei de anul acesta sunt evidente și că, pentru a le remedia, va fi nevoie de un efort de durată. Allison s-a alăturat Scuderiei anul trecut, dar a sosit prea târziu pentru a-și pune amprenta în mod semnificativ asupra designului monopostului F14T utilizat în acest sezon.
Allison a enumerat principalele puncte slabe asupra cărora echipa își va concentra eforturile: “Nu dispunem de aceeași deportanță (forță de apăsare) și putere precum celelalte echipe care sunt mai rapide decât noi, iar monopostul nostru este mai dificil de condus. Puntea spate nu este bine reglată și, chiar daca avem doi piloți extrem de atenți la uzura anvelopelor, ea produce distrugerea prea rapidă a cauciucurilor. Este ușor să arătăm care sunt punctele slabe dar este un pic mai dificil să elaborăm un program clar pentru a le remedia, însă tocmai la acest lucru lucrăm.”
Allison conduce proiectul al cărui scop este îmbunătățirea competitivătății monopostului pentru sezonul 2015. Acesta a precizat că le-a dezvăluit detaliile acestui proiect celor doi piloți ai Scuderiei deoarece contează foarte mult pe feedbackul și implicarea acestora în program.
Foto: freepik