La doar un an de la introducerea în Formula 1 a motoarelor 1.5 V6 turbo, organizatorii competiției iau în considerare adoptarea unor motoare noi care să fie mai puternice, dar și mai ieftine. Deși au fost criticate pentru faptul că nu produc un sunet demn de un propulsor de Formula 1 sau că sunt prea sofisticate din punct de vedere tehnic, se pare că principalul dezavantaj al acestora este costul extrem de mare. Practic, s-a ajuns la o situație în care echipele mici și mijlocii acoperă costul motoarelor pentru un sezon cu aproape 50% din bugetul disponibil pentru tot anul competițional.
Managerul echipei Red Bull, Christian Horner, a declarant pentru BBC News că pentru unele echipe, factura pentru propulsoare s-a dublat după tranziția la motoarele turbo, echipele mici precum Caterham sau Marussia fiind împinse astfel către insolvență. Horner a propus adoptarea unor propulsoare simplificate care să păstreze configurația V6, dar să utilizeze un sistem bi-turbo pentru mai multă putere și un sistem standard de recuperare a energiei care să reducă semnificativ costurile. Horner susține că simplificarea motorului va duce la reducerea costurilor de dezvoltare și va atrage noi producători de propulsoare în competiția supremă din motorsport. Red Bull (motorizați de Renault) și Ferrari au exercitat o presiune tot mai mare asupra organizatorilor F1 pentru ridicarea restricțiilor privind dezvoltarea propulsoarelor Aceste restricții nu le permit să recupereze dezavantajul tehnologic față de campionii Mercedes și le oferă acestora din urmă pe tavă un nou titlu de campioni mondiali la constructori. Se pare că oficialii Federației Internaționale de Automobilism (FIA) sunt tot mai aproape de a accepta relaxarea regulilor privind dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului. Asta deoarece au realizat că pentru a asigura o competiție spectaculoasă și profitabilă, rivalii celor de la Mercedes au nevoie de o portiță pentru a-i putea prinde din urmă pe germani. Acest subiect a fost discutat la cea mai recentă întâlnire pentru elaborarea strategiei competiționale desfășurată la 18 decembrie și se pare că FIA va oferi în curând clarificări privind modificarea regulamentului. Oricum, FIA pare tot mai deschisă spre a le permite constructorilor să-și îmbunătățească motoarele atât după startul sezonului viitor cât și înaintea acestuia.
Șefii echipelor de Formula 1au instituit un grup de lucru pentru a discuta propunerile care vizează adaptarea propulsoarelor la nevoile și posibilitățile lor financiare. Prima întâlnire a acestui grup de lucru va fi organizată la 6 ianuarie, dar, având în vedere complexitatea proiectului, este puțin probabil ca o schimbare majoră să poate fi implementată înainte de sezonul 2016.
Foto: freepik