Directorul executiv al echipei de Formula 1 Mercedes AMG, austriacul Toto Wolff, s-a declarat împotriva introducerii în competiție a unui motor alternativ mai ieftin.
Luarea de poziție a lui Wolff vine după recenta declarație a șefului Formulei 1, Bernie Ecclestone, care a anunțat că Federația Internațională de Automobilism (FIA) va organiza curând o licitație pentru a găsi un furnizor independent de motoare mai ieftine pentru echipele angrenate în competiție. Ecclestone a criticat în repetate rânduri motoarele turbo V6 de 1.6 litri afirmând că acestea sunt prea scumpe. Pentru o echipă din Formula 1, un set de motoare costă aproximativ 17-20 de milioane de euro pe sezon, în vreme ce pentru motoarele V8 din sezoanele precedente costul era de doar 9 milioane de euro pe sezon. Pentru echipele mici, aceste costuri au devenit prohibitive așa că Ecclestone vrea să le ofere o alternativă: un motor mai ieftin, furnizat de un producător independent și dotat cu o tehnologie mai puțin sofisticată. Propulsoarele mai ieftine ar urma să dezvolte o putere comparabilă și chiar mai mare decât motoarele V6 turbo actuale, dar vor avea probabil un consum mai ridicat.
Furnizorii actuali de motoare precum Mercedes și Ferrari au investit însă miliarde de dolari pentru a dezvolta noile motoare turbo de 1.6 litri așa că Wolff nu este deloc încântat de perspectiva introducerii unor propulsoare ieftine în Formula 1. Directorul executiv al Mercedes F1 a declarat că producătorii de motoare au decis să intre în Formula 1 pentru că formatul competiției ajută la dezvoltarea unor soluții tehnologice care pot fi utilizate și pentru mașinile de stradă. Ori introducerea unui motor a cărui tehnologie nu ar putea ajunge niciodată pe un automobil de serie ar fi împotriva spiritului actual al competiției. Wolff a mai semnalat că folosirea unui motor standard este un proiect complex care ar implica modificări semnificative de regulament pentru a asigura condiții de egalitate pentru toți producătorii de motoare.
Mercedes a făcut deja un compromis major atunci când a fost de acord ca pentru sezonul următor să fie eliminate restricțiile legate de dezvoltarea motoarelor. Din poziția echipei care beneficiază de cel mai avansat propulsor, s-ar putea spune că Mercedes a renunțat astfel la un avans tehnologic decisiv față de concurență. Wolff a precizat că înghețarea dezvoltării motoarelor nu ar fi ajutat nici Mercedes ca brand și nici nu ar fi reprezentat un beneficiu pentru Formula 1 ca și competiție.
E clar faptul că lui Ecclestone i-a supărat pe producătorii de motoare Mercedes, Ferrari, Renault și Honda. Conform Autosport, britanicul s-a arătat total indiferent la obiecțiile acestora față de introducerea unui furnizor de motoare independent afirmând că investițiile uriașe în cercetare și dezvoltare ale fabricanților de propulsoare le-au adus deja acestora beneficii pentru mașinile de stradă. Povestea pare doar începutul unei discuții lungi și complicate care s-ar putea finaliza cu o schimbare totală a modelului competițional din F1.
Foto: freepik