Vânzările Mercedes sfidează scăderea pieței de automobile din China și înregistrează o creștere impresionantă în luna iulie. De altfel, este prima lună din 2015 pe care Mercedes o încheie pe primul loc al vânzărilor de mașini premium la nivel global. BMW râmâne lider al vânzărilor cumulate pe primele 7 luni ale anului curent.
Cererea pentru Clasa C și Clasa A a impulsionat vânzările din China, producătorul din Stuttgart reușind să-și devanseze clar concurența vara aceasta. La nivel global, vânzările Mercedes au crescut cu 15% luna trecută atingând 149,753 de unități. Vânzările BMW au atins cifra de 147,513 de unități în aceeași perioadă, ceea ce reprezintă tot o creștere în raport cu anul trecut însă una de 5,8 procente. Marca premium a grupului Volkswagen, Audi, a înregistrat o creștere de doar 1,4 % și vânzări de 146,100 de unități, fiind afectată de vârsta înaintată a actualei generații a modelului A4.
Directorul de vânzări al Audi din China, Luca Di Meo a declarat că rezultatele modeste ale mărcii au fost exacerbate de criza bursei de valori chineze. Dar asta nu explică de ce Mercedes a reușit o creștere de 42 de procente în China în iulie în vreme ce vânzările Audi au scăzut cu 13%. Și BMW a înregistrat o scădere de 7.4% a vânzărilor în China, modelele sale de volum Seria 1 și Seria 3 suferind de o uzură morală din cauza vârstei (deși ambele au suferit restilizări de curând).
Decizia Chinei de a-și devaloriza moneda națională – yuanul – pentru a combate încetinirea creșterii economice reprezintă încă o provocare pentru producătorii germani de mașini de lux. Pentru aceștia, cea mai mare devalorizare a yuanului din ultimii 20 de ani duce la o scădere semnificativă a veniturilor lor pe piața chineză, BMW afirmând deja că încearcă să gestioneze expunerea la fluctuația yuanului și o scădere anticipată a profiturilor sale în China. Deja livrările de automobile noi în China au scăzut cu 2.5% luna trecută, situându-se la cel mai scăzut nivel din februarie 2014 încoace. Această scădere pune presiune și mai mare pe producătorii de automobile de lux angrenați într-o luptă aprigă pentru supremația mondială. Audi și Mercedes au anunțat că vor să detroneze liderul global actual BMW (bavarezii au preluat supremația tocmai de la Mercedes în 2005 și de atunci au încheiat constant anul pe primul loc în topul mondial al producătorilor de mașini premium).
Datorită vânzărilor din iulie, Mercedes a ajuns la doar 272 de unități în spatele celor de la Audi după primele 7 luni din 2015, ceea ce înseamnă că, până la sfârșitul anului, producătorul din Stuttgart ar putea sufla în ceafa liderului BMW. Este însă interesat ce va întâmpla după lansarea noii generații a limuzinei A4 și a noului Q7, ambele modele foarte populare pe piața nord-americană.
Foto: freepik