DOUĂ LUNI NE MAI DESPART DE GALA PREMIILOR AUTOSPORT 2017, IAR NOMINALIZAȚII PENTRU PREMIUL MCLAREN AUTOSPORT BRDC DIN ACEST AN AU FOST ANUNȚAȚI.

Premiul a fost introdus pentru a identifica și promova talentele britanice, iar printre laureați îi numărăm pe David Coulthard, Dario Franchitti, Jenson Button, Anthony Davidson și Paul di Resta. Nu mai puțin de 28 de tineri din Albion au avut astfel prima ocazie de a pilota un monopost de Formula 1. Echipa McLaren continuă să se implice în acest demers și va susține testele de fitness și probele pe simulator, înainte ca cei patru finaliști să ruleze timp de două zile la Silverstone, la bordul unei varietăți de mașini de curse.

Câștigătorul va avea parte de ore în simulatorul McLaren, dar și de tradiționalul test într-un monopost de Formula 1. Anul trecut, premiul a fost adjudecat de către Lando Norris, cel care se pregătește să cucerească titlul Formulei 3 europene încă din stagiunea sa de debut. El a impresionat în simulatorul McLaren și astfel a ajuns să ruleze într-un monopost de F1 nu doar în testul primit ca recompensă, ci și în cel actual, în cadrul testului din vară de pe Hungaroring.

Juriul prezidat de fostul pilot de Formula 1 Derek Warwick, totodată președinte al BRDC, este compus din dublul campion britanic de turisme Jason Plato, tehnicieni din cadrul McLaren, comentatorul Ian Titchmarsh și jurnaliștii Autosport Kevin Turner și Scott Mitchell. Un judecător invitat se adaugă în fiecare an, de această dată fiind ales laureatul din 2008, pilotul oficial BMW Alexander Sims.

Lista celor patru finaliști este deschisă de campionul BRDC F3, Enaam Ahmed (17 ani). Acesta a dominat seria, cu 13 victorii din 24 de starturi pentru Carlin, ecartul față de poziția secundă fiind de 164 de puncte. Încă din karting, și-a arătat viteza și a progresat foarte rapid, iar acum abia așteaptă să urce la bordul modelului din DTM.

Al doilea nume este cel al campionului F4 britanice de anul trecut, Max Fewtrell (18 ani), care nu a fost nominalizat atunci, dar acum vine după un sezon destul de solid în Eurocupa Formula Renault 2.0, unde ocupă poziția a șasea înaintea finalei catalane. Și pentru el, marea surpriză este o primă experiență cu Mercedesul din DTM ce va fi printre mașinile testate.

Harrison Scott este singurul care a mai fost printre finaliști, în urmă cu trei ani. Dominația sa în Euroformula Open a fost impresionantă: 10 victorii din 12 curse și campionat adjudecat cu patru curse anticipație. Tocmai din acest motiv, el nici nu este surprins că a intrat pe listă, acum că are o abordare mai coerentă în carieră. Pasul din Formula Ford direct în F2 a fost prea mare, așa că a făcut doi ani de Renault 2.0 și acum e printre cei mai maturi la bordul modelelor de Formula 3, ceea ce s-a văzut.

Poate cea mai mare surpriză este prezența lui Dan Ticktum, un pilot ținut pe margine de excesele sale comportamentale, care i-au atras o suspendare. Perioada de reflecție pare să-i fi folosit, căci s-a întors mult mai metodic. La 18 ani, combină un sezon complet în Eurocupă cu programul parțial în GP3 cu DAMS, unde nu doar că și-a învins facil coechipierii din prima, ci a ajuns să fie best of the rest în afara grupului echipei campioane ART Grand Prix. Încă o dată, ochiul ager al lui Helmut Marko a avut dreptate, căci Red Bull a mizat pe el încă de la începutul anului. Dan consideră că probele de la Autosport Award i se potrivesc, exprimându-și preferința pentru mașini mai puternice precum GT-urile sau cele din DTM.

Articol preluat de pe pitstops.ro  

Foto: freepik