McLaren Automotive va lansa cel de-al patrulea supercar din gamă, în tentativa de a ataca agresiv cota de piață a rivalilor Ferrari și Lamborghini. Pentru a deveni un concurent de temut pentru mărcile italiene, englezii de la McLaren ar trebui să-și tripleze volumele de vânzări în următorii 3 ani, obiectiv foarte ambițios, dar greu de realizat doar cu numărul redus de modele din gama curentă.
Așadar, McLaren și-a propus să lanseze un model nou în fiecare an și deja a prezentat date și fotografii oficiale cu un nou supercar: 650s. Dacă specialiștii se așteptau ca McLaren să vină pe piață cu un model cu preț mai accesibil care să intre în concurență directă cu Audi R8 sau Porsche 911 GT3, ei bine, englezii au precizat că noul 650s va fi de fapt poziționat mai sus decât MP4-12C. 650s va beneficia de mai multă putere (mai precis 650 de cai putere), o accelerație mai rapidă decât MP4-12C și evident prețul va fi unul mai ridicat. Directorul de operațiuni al Mc Laren, Alan Foster a precizat că noul 650s va avea un preț situat la o distanță considerabilă de MP4-12C. Având în vedere că MP4-12C are un preț de pornire de 240,000 de dolari (varianta decapotabilă spider fiind și mai scumpă) iar vârful de gamă P1 costă nu mai puțin de un milion de dolari, putem deduce că 650s nu va fi un chilipir. Prețul de pornire oficial este de 240,000 de euro, însă posibilitățile multiple de configurare și dotările extravagante vor adăuga cel puțin 30,000 de euro la prețul final, doar nuanțele speciale de vopsea Special și Elite costând între 2200 respectiv 4800 de euro. Pentru acest preț, viitorii proprietari de 650c vor primi un automobil cu aerodinamică, sistem de frânare și transmisie mult îmbunătățite comparativ cu MP4-12C.
Și analiștii din industria auto au găsit suprinzătoare alegerea McLaren de a lansa o mașină mai scumpă decât MP4-12C înaintea unui model ceva mai accesibil. Conform analistului publicației Bloomberg, Kevin Tynan, “Brandul McLaren are suficient prestigiu pentru a lansa un model bine dezvoltat și capabil să concureze cu Audi R8 și Porsche GT3. Compania va trebui să prezinte un model care să poată concura în segmentul care include modele ca R8 și GT3 în următorii ani. Nu poate fi negat interesul McLaren pentru un automobil mai versatil bazat pe o platformă sport cu motor amplasat central”.
Alan Forster confirmă acest interes declarând: “Există mai multe grade de segmentare în gamă până ajungi la un nivel de preț de 100,000 de lire sterline (aproximativ 167,000 de dolari). Noi încă nu suntem reprezentați în aceste segmente de piață, dar putem spune cu certitudine că acestea prezintă interes.” Într-adevăr, pentru a-și putea atinge ținta de vânzări de aproximativ 4500 de unități pe an, McLaren are nevoie neapărat de un model de intrare în gamă. Asta pentru că, în prezent, producătorul din Woking vinde aproximativ 1500 de mașini pe an în vreme ce Ferrari vinde peste 6900 de vehicule, iar Lamborghini aproximativ 2120.
Pe lângă un model mai accesibil, producătorul britanic are nevoie și de expansiunea pe piețele cu potențial mare de creștere, așa că și-a deschis primele concesiuni în China, acest tărâm al făgăduinței pentru producătorii europeni de automobile. Reprezentanții McLaren speră ca piața din China să reprezinte nu mai puțin de 10% din cifra globală de vânzări chiar în condițiile în care ritmul de creștere economică din această țară se va plafona la 7,4% în 2014 urmând ca în 2015 să scadă în jurul valorii de 7,2%.
Foto: freepik