Michael Schumacher a împlinit pe 3 ianuarie vârsta de 45 de ani, însă aniversarea este departe de a fi o sărbătoare ci se dovedește un moment de cumpănă în viața septuplului campion mondial de Formula 1, aflat în comă indusă după un teribil accident de ski. Fie că se afla la volanul unui monopost, pe o motocicletă sau pe schiuri, Schumacher a fost întotdeauna un om avid de senzații tari. Ca toți piloții din Formula 1, germanului i-a fost dificil să se lipsească în viața personală de adrenalina din timpul curselor.
Schiul este una dintre numeroasele pasiuni ale lui Schumacher, o pasiune deloc lipsită de riscuri. De altfel, managerii echipelor de Formula 1 au grija ca piloții lor să fie obligați prin contract să nu desfășoare activități care le pot pune în pericol integritatea fizică cum ar fi jet ski-ul, moto cross-ul sau sporturile de iarnă. Formula 1 este la urma urmei o afacere și orice investiție majoră (inclusiv piloții) trebuie protejată.
Schumacher însă s-a retras din F1 în urmă cu un an și aceste interdicții nu i se mai aplică. În momentul tragicului accident el se bucura de timpul petrecut pe pârtiile de schi din stațiunea Meribel din Franța alături de fiul său de 14 ani, Mick. Fără să știe, zbura cu viteză spre cel mai grav accident din viața sa, pe o pârtie nemarcată din stațiunea ale cărei trasee îi erau atât de cunoscute (Schumacher are chiar o casă de vacanță în Meribel). În circumstanțe încă neclare, fostul pilot a căzut și s-a lovit violent la cap suferind traumatisme cerebrale extrem de grave. După o carieră îndelungată în Formula 1, cea mai grea luptă pentru Schumacher începea în zăpada rece din Meribel în ultimele clipe înainte să-și piardă cunoștința.
Ca pilot de Formula 1, Michael Schumacher a avut un singur accident grav din cele 308 curse la care a participat. În timpul Grand Prix-ului de la Silverstone din 1999, Schumacher a pierdut controlul monopostului în timpul unui duel la limită cu Eddie Irvine, coechipierul său de la Ferrari. În urma impactului brutal, germanul își fractuează tibia și peroneul, dar revine în activitatea competițională la 3 luni de la operația realizată în mod paradoxal tot de un doctor francez.
Următorul accident avea să fie și mai grav și s-a produs după ce germanul s-a retras pentru prima dată din “Marele Circ” în 2006. Atunci Schumacher a trecut de la patru la două roți și, în timpul unei sesiuni de teste din Spania, fostul pilot Ferrari a pierdut controlul motocicletei sale de clasă Superbike suferind traumatisme craniene și cervicale. Deși s-a recuperat rapid, acesta a resimțit ulterior dureri extrem de puternice care l-au împiedicat să revină în Formula 1 la Ferrari (pentru a-l înlocui pe Felipe Massa, grav accidentat și el la Hungaroring). Deși nu știa, lui Michael îi trecuse glonțul pe la ureche. Totuși după ce a agățat a doua oară mănușile de pilot în cui, Schumacher declara mândru că sare des cu parașuta și că se va apuca de echitație după ce soția sa îl ajutase să-și aleagă un cal. Mai în glumă mai în serios, Schumi declara că ar dori să înceapă o carieră în competițiile de rodeo.
Cazul lui Schumacher nu este unul izolat. În 1979, pilotul echipei Ligier, Patrick Depailler și-a rupt ambele picioare după un accident de deltaplan. Pe patul de spital, el declara că nu va renunța niciodată să practice activitățile care îl fac să se simtă liber, indiferent de riscuri. În 1997, fostul campion brazilian din Formula 1, Emerson Fittipaldi, și-a fracturat coloana și a scăpat miraculos cu viață dupe ce s-a prăbușit cu un avion ultraușor. Polonezul Robert Kubica a suferit un accident foarte grav într-o competiție de raliu la care participa din plăcere, în timpul său liber. Multiplele fracturi și brațul aproape amputat i-au curmat cariera din Formula 1 însă nu l-au împiedicat să revină în competițiile de raliu și chiar să câștige o etapă în 2012. Accidentele sale sunt printre cele mai spectaculoase de pe youtube, fapt ce dovedește că Robert pilotează în continuare la limită.
Această listă, departe de a fi una exhaustivă, ne aduce aminte că accidentul de ski al lui Michael Schumacher este tributul plătit de piloții din Formula 1 depedenței lor de adrenalină. Fanii lui Schumi dar mai ales familia sa, speră însă că în cazul pilotului german prețul plătit nu va fi cel suprem.
Foto: freepik