În 2008, când indienii de la Tata Motors au achiziționat mărcile de lux Jaguar / Land Rover de la Ford nimeni nu credea că producătorul britanic va traversa o perioadă atât de bună cum este cea din prezent. După ce a stabilit o cifră record de vânzări de peste 425,000 de unități anul trecut, producătorul din Whitley și-a propus să vândă peste 750,000 de mașini pe an până la finalul acestui deceniu.
Primul pas spre atingerea acestui obiectiv este revenirea mărcii Jaguar în segmentul de lux al sedanurilor de clasă medie prin intermediul modelului XE care se dorește a fi un rival pentru popularul Audi A4. XE ar fi primul sedan premium din clasă lansat de Jaguar de la mult criticatul X-Type a cărui producție s-a oprit în 2009. X-Type a fost construit pe platforma tehnică a lui Ford Mondeo și nu a dobandit succesul de piața preconizat tocmai din pricina faptului că a fost perceput ca un Ford cosmetizat și foarte scump pe care s-a aplicat prestigiosul badge Jaguar. De data aceasta, XE nu va fi construit pe o platformă deja utilizată la alte modele de volum, ci va fi primul model care va beneficia de noua platformă tehnică ultra ușoară aluminium spaceframe. Ulterior, pe aceeași arhitectură tehnică, se va construi și primul crossover Jaguar care va prelua elemente stilistice de la conceptul CX-17 dezvăluit toamna trecută.
Andy Goss, director global de vânzări al grupului, nu a dorit să dezvăluie volumele de vânzări anticipate pentru XE și pentru noul Jaguar crossover. Totuși, într-un interviu acordat publicației online Automotive News, acesta a anunțat că facilitățile de producție vor fi extinse în mod semnificativ pentru a face față unui volum de producție de aproximativ 600,000 de unități. De altfel, cifra a fost vehiculată și de Președintele Jaguar Land Rover Canada, Lindsay Duffield, care declarase vara trecută că grupul își propune să vândă peste 750,000 de mașini până la finalul acestui deceniu și, pe termen lung, chiar să atingă pragul de 1 milion de mașini.
Anul viitor, Jaguar Land Rover și-a propus să demareze producția și în noua sa fabrică din China, a cărei capacitate de producție este de 130,000 de unități. Această facilitate de producție este rezultatul unui joint venture între Jaguar și producătorul chinez de automobile Chery. Jaguar a investit peste 1.3 miliarde de euro într-o această fabrică ultramodernă care include un centru de cercetare și dezvoltare, dar și o fabrică de motoare. Peste aproximativ 2 ani, Jaguar va produce automobile și în Brazilia, fabrica din Itatiaia urmând să livreze automobile Jaguar și Land Rover către țările din America de Sud. Fabrica din Brazilia este rezultatul unei investiții de 287 de milioane de euro și are o capacitate de 24,000 de unități cu potențial de extindere la 40,000 de unități. Oficialii Jaguar speră ca primele automobile produse în Brazilia să iasă de pe linia de producție în 2016 deoarece fabricile din Marea Britanie pur și simplu nu mai fac față cererii. Andy Goss a declarat că pentru a putea livra automobile conform cererii din piață, lucrătorii de la fabricile din Marea Britanie lucrează deja în 3 schimburi timp de 5 zile pe săptămână.
Goss, a mai precizat că o altă măsură luată de grup pentru sporirea vânzărilor este simplificarea gamelor Range și Land Rover și poziționarea lor în trei categorii principale: Range Rover destinată cumpărătorile de SUV-uri de lux, gama Discovery, adresată clienților de SUV-uri cu prețuri medii în vreme ce gama Defender va reprezenta opțiunea entry level.
Foto: freepik