Produsele naturale sunt considerate, în mod tradițional, a fi „mai bune” decât cele sintetice. Cu toate acestea, în cazul uleiului de motor, oamenii de știință de la Shell au reușit sa dezvolte o gama de produse sintetice cu proprietăți mai bune decât omoloagele lor naturale – și cu mai puține neajunsuri.
Uleiurile sintetice Shell Helix sunt concepute pentru a funcționa în condițiile extreme întâlnite la motoarele moderne.
AVANTAJELE ULEIURILOR SINTETICE DE MOTOR SHELL HELIX FATA DE ULEIURILE MINERALE
- Uleiuri de motor optimizate pentru motoarele mai avansate de astăzi
- Putere de curățare
- Uzura motorului mai mica
- Economie de combustibil mai mare
- Durata mai mare a uleiului
- Consum redus de ulei
ULEIURILE SINTETICE DE MOTOR – CATEVA INTREBARI CHEIE
DE CE A EXISTAT O MISCARE IN DIRECTIA ULEIURILOR SINTETICE DE MOTOR?
Între 2011 și 2015 se așteaptă ca cererea mondială de ulei de motor complet sintetic să crească cu 33% *.
Cererea de uleiuri cu vâscozitate mai mică de calitate constant înaltă, în scopul de a obține cat mai mult de la motoarele de înaltă performanta de astăzi, a condus la trecerea la uleiuri sintetice.
Uleiurile sintetice sunt esențiale pentru furnizarea obiectivelor de îmbunătățire a performanței producătorilor de motoare, în special a economiei de combustibil.
In trecut:
- Uleiul a trebuit să fie relativ gros pentru a proteja componentele motorului, care au fost de multe ori extrem de sensibile la uzură.
In zilele noastre:
- Piesele de motor sunt prelucrate cu o mai mare precizie și din materiale îmbunătățite
- OEM solicita un nivel de performanță mai ridicat
- Motoarele sunt concepute pentru a funcționa la cele mai bune niveluri, folosind un ulei cu vâscozitate mai mică.
CE ANUME INTELEGEM PRIN TERMENUL SINTETIC?
Uleiurile sintetice sunt fabricate din petrol brut sau gaze, utilizând procese chimice avansate. Structura lor moleculară și proprietățile lor pot fi controlate cu atenție. Acest lucru este în contrast cu uleiurile pe bază de minerale care sunt amestecuri complexe de hidrocarburi produse în mod natural, găsite în țiței.
Există două tipuri de ulei sintetic:
- Complet sintetic care folosește 100% stocul de bază sintetic pentru a atinge niveluri de performanță mai ridicate decât tehnologia sintetica și uleiurile minerale.
- Tehnologia sintetica ce utilizează atât stocurile sintetice, cat și cele pe bază de minerale pentru a atinge niveluri de performanță mai ridicate decât uleiurile minerale in mod individual.
CARE SUNT BENEFICIILE ULEIURILOR SINTETICE?
Uleiurile sintetice au o puritate și o calitate mai mare decât uleiurile pe bază de minerale, ceea ce înseamnă mai puține componente nedorite, inclusiv compuși conținând sulf și hidrocarburi reactive sau instabile.
Compoziția lor moleculară mai uniformă și consistentă reduce nivelul de frecare a fluidului. Acestea pot fi adaptate în mod fiabil pentru a îndeplini cerințele producătorilor de motoare moderne. Uleiurile Shell Helix Ultra depășesc de multe ori aceste cerințe.
Ulei de baza sintetic | Ulei pe baza de minerale |
DE CE ULEIURILE SINTETICE AU PERFORMANTE ATAT DE BUNE?
- Vâscozitatea totala scăzuta a uleiurilor sintetice înseamnă că frecarea redusa în lichid determina proprietăți de curgere superioare. Acestea ajuta la imbunătățirea eficienței motorului, la economia de combustibil si temperaturi scăzute ale uleiului.
- Indexul lor de mare vascozitate înseamnă că aceasta se schimbă mai puțin in funcție de temperatura, comparativ cu un ulei mineral obișnuit. Uleiul nu devine prea gros la rece sau prea subțire la cald, ceea ce reduce uzura motorului la temperaturi extreme. Un modificator de vâscozitate mai mica este necesar deoarece duce la mai putine depuneri.
- Bunele proprietăți la temperaturi înalte ale uleiurilor sintetice înseamnă că vâscozitatea lor si rezistența efortul tangențial sunt reținute. Se obtine o protecție mai bună la viteze mari ale motorului (rpm) și atunci când este foarte încărcat.
- Bunele proprietăți la temperaturi scăzute ale uleiurilor sintetice se refera la faptul că nu se îngroașă în mod nejustificat la temperaturi scazute.
- Pornire mai ușoara cu efort mai mic al bateriei. Uleiul circulă repede în jurul motorului pentru a oferi protecție rapidă. Motorul se încălzește mai repede și ajunge la performanțe optime mai devreme, ceea ce îmbunătățește economia de combustibil.
- Uleiurile sintetice conțin agenți de curățare care funcționează mai bine. Prin găsirea și dispersarea contaminanților, uleiurile sintetice Shell Helix ajuta la oprirea depunerilor, astfel contribuind la păstrarea motoarelor curate. De asemenea, ajuta la eliminarea și blocarea depunerilor formate cu uleiuri inferioare.
- Volatilitatea redusa a uleiurilor sintetice reprezinta mai puține componente volatile, deci mai puțina evaporare sau ardere. Consumul scăzut de ulei, mai puține completări și mai puțina îngroșare a uleiului ajută la menținerea economiei de combustibil și reduce uzura motorului.
- Uleiurile sintetice au o rezistență ridicată la oxidare. Acestea rezista la îngroșarea uleiului care reduce eficiența motorului și împiedică pornirea debitul de ulei. Rezistența la degradarea uleiului înseamnă ca uleiul poate continua sa furnizeze protecție și performanță pentru întregul interval de scurgere a uleiului.
- Uleiurile sintetice au un control excelent al vascozității si o stabilitate remarcabilă într-un interval de temperatură mai mare decât uleiurile pe baza de minerale.
Proprietăți de curgere la -36 ° C
Într-un test de curgere la rece, uleiul complet sintetic Shell Helix Ultra a demonstrat o performanță excelentă la temperatură scăzută.
RECOMANDĂRI CU PRIVIRE LA ULEIURILE SINTETICE
Uleiurile sintetice ar trebui să fie recomandate pentru clienții care doresc să păstreze aceleași intervale de ulei de scurgere, dar:
- Suporta sarcini grele pentru perioade lungi de timp
- Conduc in zone cu climat foarte cald sau rece
- De multe ori uita să schimbe uleiul la intervalul recomandat
- Conduc pentru perioade lungi de timp in trafic congestionat
- Conduc pe distante scurte
- Doresc să păstreze motoarele curate și protejate
- Doresc să extindă durata de viață a motorului
- Doresc să reducă consumul de combustibil și ulei.
Foto: freepik