Odată cu lansarea sistemului de operare iOS7 posesorii de device-uri Apple au primit acces la o nouă aplicație denumită iTunes Radio. Lansat tardiv de Apple pe o piața de internet radio dominată de servicii cum ar fi Spotify sau Pandora, iTunes Radio le va permite utilizatorilor să-și creeze propriile posturi de radio sau să aleagă un post presetat dintr-o listă oferită în pachetul de bază. Ulterior, ascultătorii pot să-și personalizeze posturile: iTunes Radio poate “construi” un post radio în funcție de propriile gusturi în materie de artiști, melodii sau genuri muzicale. Fiecare track este disponibil pe iTunes store astfel permițând ascultătorilor să-și achiziționeze cu ușurință melodiile preferate.
Nissan este prima marcă de automobile care a semnat un parteneriat cu Apple pentru a lansa în exclusivitate iTunes Radio pe sistemele sale de infotainment (exclusivitatea se aplică însă doar în 2013). Parteneriatul nu înseamnă doar implementarea iTunes Radio pe automobilele Nissan, ci și personalizarea aplicației pentru introducerea unui conținut personalizat de Nissan. Primele modele Nissan care vor beneficia de noua aplicație Apple sunt SUV-ul compact Nissan Rogue, Nissan Versa Note 2014 sau Nissan LEAF (vehiculul cu propulsie electrică). Șoferii acestor noi modele vor beneficia de formate noi și originale (inclusiv streaming audio și video) pe toată gama Apple (Apple TV, iPhone, iPad touch, Mac și PC). Jon Brancheau, vice-președintele departamentului de marketing al Nissan North America a subliniat importanța acestui parteneriat declarând: „Nissan, o marcă recunoscută pentru inovație, este mândră să poată susține iTunes Radio încă de la început, oferind conținut relevant pentru clienți. Noi privim iTunes Radio ca pe o parte integrantă a campaniei de lansare a noilor noastre modele și profităm de interesul imens privind acest serviciu nou și captivant pentru a maximiza expunerea automobilelor Nissan.”
Desigur, pentru Nissan iTunes Radio este și o platformă importantă de marketing și publicitate. Utilizând platforma mobilă de advertising iAd, Nissan își va promova noile modele către potențialii cumpărători.
Se pare că Apple lucrează deja pentru integrarea noului sistem mobil de operare iOS 7 pe automobile ceea ce va permite utilizarea applicațiilor Siri sau Maps pe sistemele de infotainment. BMW și Mercedes-Benz au declarat deja că intenționează să ofere șoferilor posibilitatea de a-și conecta device-urile Apple direct la sistemul de navigație și comunicații al automobilelor pentru a îmbunătăți siguranța și confortul. Donna Boland, purtătorul de cuvând al Mercedes America de Nord a confirmat aceste intenții oferind și explicații suplimentare privind metoda de implementare: “Vom duce aplicația noastră MBrace cu un pas mai departe. Utilizatorii de iPhone își vor putea conecta telefoanele în mașină și vor accesa o aplicație Mercedes care va prelua controlul touch-screen-ului. Aceasta va permite utilizarea navigației, Facebook-ului – practic orice aplicație de pe telefon va putea fi accesată – așa că, dacă aveți un iPhone 4S sau un model mai nou, veți putea utiliza și aplicația Siri la volan”.
Foto: freepik