Pentru Hyundai, ediția cu numărul 51 a Raliului Spaniei reprezinta ocazia perfectă de a reveni pe locul secund în clasamentul constructorilor din WRC. Cei 331 de kilometri ai raliului care începe la sud de Barcelona și se desfășoară printre dealurile din Taragona îi vor pune la grea încercare pe piloți cu trasee mixte de asfalt și macadam. Nici echipele tehnice nu vor avea parte de o misiune ușoară: optimizarea setărilor pentru cele două tipuri de suprafețe, precum și necesitatea alegerii celor mai bune anvelope pentru asfalt și macadam vor adăuga un grad ridicat de dificultate acestui raliu.
Team Principalul Hyundai Motorsport, Michel Nandan, a descris pe scurt provocările și obiectivele Hyundai pentru etapa din Spania: „Rally de España este o competiție cu adevărat specială datorită acestui mix de trasee de macadam și asfalt. Vineri avem în principal un traseu de macadam cu ceva porțiuni de asfalt în probele speciale din Terra Alta. Parcul de Service de vineri seara este și el special deoarece dispunem de doar 75 de minute să schimbăm setările de macadam cu cele de asfalt înaintea ultimelor două zile de concurs. Ne aflăm într-o luptă strânsă pentru locul doi în Campionat așa că trebuie să fim în formă maximă în acel week-end pentru a redobândi locul secund la constructori.”
Hyundai a decis să revină la o formulă cu 3 echipaje pentru raliul din Spania. Astfel, Thierry Neuville va concura la bordul mașinii cu numărul 7, Dani Sordo în mașina cu numărul 8, în vreme ce Hayden Paddon va alerga cu i20-ul WRC cu numărul de concurs 20. Pentru pilotul spaniol Dani Sordo, etapa din Spania va fi probabil un raliu de casă, acesta urmând să aibă parte de foarte mulți susținători pe traseu.
Thierry Neuville are mari așteptări de la acest raliu mai ales după ce anul trecut a câștigat aici o etapă și, pentru puțin timp, s-a aflat pe primul loc la general. Thierry se întoarce în Spania cu scopul declarat de a aduna puncte și subliniază la rândul său că, din punct de vedere tehnic, competiția reprezintă o provocare: „Echipa noastră trebuie să folosească intervalul de service de seara pentru a schimba suspensia, cutia de viteze și alte componente. Apoi, noi piloții trebuie să ne adaptăm stilul de condus și să ne asigurăm că stăpânim bine mașina. Probele sunt foarte frumoase, dar avem multe porțiuni noi de traseu anul acesta. Mă aștept la o mare provocare, dar sper să avem parte de un week-end reușit.”
Dani Sordo are și el un palmares bun la Rally de España unde a terminat de mai multe ori în top 5. După parcursul impresionant din Corsica, pilotul va beneficia probabil de susținerea masivă a publicului spectactor. Sordo a declarat că această susținere va reprezenta un stimulent foarte bun și că va forța pentru a obține cei mai buni timp. Spaniolul a declarat că îi place să ruleze atât pe macadam cât și pe asfalt, dar că, în general, preferă probele de asfalt.
Hayden Paddon revine pe traseul din Catalunia cu mult entuziasm după ce anul trecut a câștigat aici prima sa etapă din WRC. Pilotul neo-zeelandez se declară încântat de posibilitatea de a concura pe suprafețe mixte și speră să puncteze pentru Hyundai în acest raliu.
Foto: freepik