In cadrul unei orientari ce poate prevesti urmatorul val in materie de leadership de sustenabilitate, Fresh Del Monte Produce Inc., este hotarata sa isi urmareasca obiectivele de sustenabilitate in deplina concordanta cu Obiectivele de Dezvoltare Sustenabila ONU si, de asemenea, sa isi evalueze impactul dincolo de propriile sale operatiuni.
Pe fondul ingrijorarilor din ce in ce mai mari cu privire la eficacitatea pe termen lung a miscarii ESG (Environment, Social, Governance) – care pana in acest moment s-a concentrat in primul rand pe consolidarea valorii companiei -, pe fondul ultimului raport al Grupului Interguvernamental de experti in Schimbare Climatica (IPCC) care avertizeaza cu privire la nevoia reducerii imediate si drastice a emisiilor de gaze cu efect de sera, precum si in contextul admiterii la nivel din ce in ce mai larg a ideii ca e posibil ca eforturile si raportarea actuala din sfera sustenabilitatii sa nu fie corect corelate cu consecintele ample asupra societatii necesare pentru un viitor sustenabil la nivel global, din ce in ce mai multe companii isi regandesc eforturile de sustenabilitate astfel incat impactul pe care il au sa depaseasca propriile operatiuni, folosindu-se in acest sens de Obiectivele de Dezvoltare Sustenabila ale ONU ca de Steaua Nordului.
IKEA, de pilda, cu agenda sa Climate Positive, isi propune sa reduca la jumatate emisiile absolute de gaze cu efect de sera pana in 2030, in intregul sau lant valoric, inclusiv produse, clienti si furnizori. Compania a lansat deja o serie de initiative care stimuleaza clientii si furnizorii sa contribuie la utilizarea unui procent din ce in ce mai mare de energie regenerabila.
La randul sau, Fresh Del Monte si-a anuntat recent obiectivele de sustenabilitate pentru 2030, care sprijina multe dintre Obiectivele ONU pentru Dezvoltare Sustenabila, inclusiv consumul si productia responsabile, viata terestra, sanatatea si bunastarea generala, calitatea educatiei, apa curata si salubrizarea, orasele si comunitatile sustenabile, lipsa saraciei, energia accesibila si curata, conditiile economice si de munca decente, egalitatea de gen, reducerea inegalitatilor, actiunea climatica, viata subacvatica si obiectivul Zero Foamete.
Principalele targeturi de dezvoltare sustenabila Fresh del Monte
Iata, mai concret, cateva dintre targeturile asumate de Fresh Del Monte pentru 2030:
- Atingerea nivelului la care 100% din volumul global de produse sa fie certificat de catre o terta parte drept “cultivat sustenabil”.
- Sprijinirea a 300 de programe locale de sustenabilitate care creaza o schimbare masurabila si de durata.
- Asigurarea de oportunitati educationale pentru 20.000 de elevi si adulti care isi doresc sa invete.
- Contributia la o recuperare economica verde in comunitatile vecine, post COVID-19, prin implementarea unei activitati care sa imbunatateasca dezvoltarea sustenabila economica locala in cel putin una dintre comunitatile afectate de COVID-19 in America Latina.
- Reducerea emisiilor Scope 3 cu 12.3% in comparatie cu nivelul din 2020.
- Implementarea unor practici de management regenerativ si pentru sanatatea solului in 100% din fermele detinute si cele ale cultivatorilor si producatorilor asociati.
- Atingerea nivelului ca cel putin 80% dintre cultivatorii asociati sa implementeze practici avand ca scop folosirea eficienta a apei in cadrul operatiunilor lor.
- Pe langa aprovizionarea actuala cu hartie din surse responsabile, compania se va asigura ca pana in 2023 cel putin 65% din cutiile pe care le trimite in toata lumea sunt certificate ca provenind din surse responsabile (FSC, PEFC sau SFI).
- Reducerea risipei alimentare si reducerea cantitatii de deseuri organice trimise la gropile de gunoi pana la un nivel de 50% in comparatie cu punctul de referinta din 2020.
“Suntem foarte mandri de pasii pe care i-am facut si pe care continuam sa-i facem pentru a crea un sistem alimentar mai sustenabil, mai echitabil si mai rezilient” a spus directorul pentru sustenabilitate si vicepresedinte senior pentru Cercetare si Dezvoltare la Fresh del Monte, Hans Sauter.
Foto: freepik