LEWIS HAMILTON ȘI-A EXTINS AVANTAJUL ÎN FRUNTEA CLASAMENTULUI MONDIAL CU O VICTORIE CONVINGĂTOARE, DAR AJUTATĂ DE HAOSUL DE LA START DUPĂ CARE FERRARI A RĂMAS FĂRĂ MAȘINI ÎN CURSĂ.

Britanicul a trecut primul linia de sosire după mai bine de două ore din Marele Premiu din Singapore, câștigând 25 de puncte în timp ce rivalul său pentru titlul mondial, Sebastian Vettel, a abandonat în primul tur împreună cu Kimi Raikkonen și Max Verstappen. Cei trei au fost prinși într-un accident nefericit înaintea primului viraj pe o pistă udată de o ploaie pornită în minutele dinaintea cursei.

Profitând de cele întâmplate în fața sa, Hamilton s-a instalat la conducerea Marelui Premiu și l-a controlat cu autoritate în ciuda celor trei perioade Safety Car. Avantajul său în clasamentul piloților este acum de 28 de puncte cu șase curse rămase din sezon.

Ritmul mașinilor Red Bull din zilele de vineri și de sâmbătă a fost ascuns în cursă, iar Daniel Ricciardo nu a avut oportunitatea de a ataca poziția de lider a lui Hamilton. Australianul a încheiat cursa pe poziția a doua, iar Valtteri Bottas a trecut linia de sosire al treilea în cea de-a doua mașină Mercedes.

Abandonurile celor de la Ferrari și al lui Verstappen a reprezentat o șansă mare pentru echipele din mijlocul clasamentului de a se lupta pentru puncte importante. Carlos Sainz a profitat la maximum de oportunitate, obținând locul patru într-un weekend în care s-a aflat că viitorul său îl va duce de la Toro Rosso la Renault. Spaniolul a fost extrem de entuziasmat de succes cu toate acestea. Sergio Perez a completat primele cinci poziții la finalul Marelui Premiu. Mexicanul și-a extins contractul cu Force India pentru încă un an, fiind cel mai recent pilot confirmat pentru anul 2018.

Jolyon Palmer a obținut un excelent loc 6 – cel mai bun rezultat al carierei sale și doar a doua clasare în puncte – pentru Renault, în timp ce coechipierul său, Nico Hulkenberg, a abandonat, devenind pilotul cu cele mai multe starturi în Formula 1 fără podium la activ. Stoffel Vandoorne a adus locul 7 lui McLaren după ce Fernando Alonso a fost implicat în accidentul de la start, iar Lance Stroll a încheiat cursa în fața celor doi francezi – Romain Grosjean și Esteban Ocon – în pozițiile aducătoare de puncte.

Abandonurile au împânzit partea a doua a clasamentului, doar Felipe Massa și Pascal Wehrlein fiind clasați în afara primilor zece, germanul la două tururi în urma învingătorului.

Cursa celor de la Ferrari s-a încheiat în primele viraje. Raikkonen a pornit excelent de pe poziția a patra a grilei, ajungând roată la roată cu Verstappen înainte de perioada de frânare. În tot acest timp, Vettel i-a înghesuit pe cei doi înspre interiorul virajului, iar contactul în trei a avut loc când olandezul a fost făcut sandwich de cele două mașini roșii. Vettel a continuat, însă a alunecat doar câteva momente mai târziu, pierzându-și aripa față în impactul său cu parapetul.

În contactul din primul viraj a fost prins și Alonso, care a experimentat o ciocnire puternică ce a părut să-i încheie cursa după ce a pornit excelent și a încercat o manevră pe exteriorul virajului. Spaniolul a continuat, abandonând după alte nouă tururi cu mașina avariată și cu transmisia datelor de la aceasta la echipă întreruptă.

Din toată tevatura, Hamilton s-a trezit la conducerea cursei, cu Ricciardo ocupând locul doi, iar Hulkenberg, Perez și Bottas completau primele cinci poziții. Piloții Renault și Force India erau printre cei care au ales pneurile de ploaie în detrimentul celor intermediare, iar condițiile de pe circuit au început să se îmbunătățească astfel încât pneurile alese de lideri au devenit ideale.

Cursa a fost reluată și câteva depășiri au fost efectuate, Bottas pierzând un loc în timp ce Sainz a trecut de Ocon. Mașina de siguranță a revenit pe circuit în turul 11, când Daniil Kvyat a intrat în barierele de protecție în urma ratării perioadei de frânare. Circuitul îngust nu l-a iertat pe rus, iar plutonul s-a comprimat din nou. Echipele care aveau în continuare mașini rulând pe pneuri de ploaie au trecut pe cele intermediare, în timp ce Ricciardo a optat să oprească pentru un nou set de acest tip. Ceva mai în spate, Vandoorne și Massa au fost aproape de un incident când belgianul a ieșit de la boxe în calea brazilianului.

Hamilton s-a desprins fără probleme de Ricciardo când cursa a fost reluată, Bottas ajungând în spatele celor doi în clasament după ce a câștigat două poziții în perioada opririlor la boxe. O luptă excelentă s-a conturat în afara punctelor între Kevin Magnussen, Ocon și Massa, iar în turul 25 danezul a fost primul care a încercat pneurile slick, oprind la boxe și echipând mașina Haas cu gume ultrasoft. După 2-3 tururi de aclimatizare, acestea s-au dovedit a fi cele mai rapide de pe circuit, astfel încât toți piloții au optat curând pentru pneurile pentru pistă uscată.

Pozițiile din clasament s-au păstrat în linii mari, iar Perez a încercat fără succes să-l întracă pe Sainz pentru a urca pe locul 5. Câteva tururi mai târziu, Marcus Ericsson s-a răsucit, mașina sa rămânând pe circuit în direcția greșită. Mașina de siguranță a ieșit pentru a treia oară pe pistă, iar Hulkenberg a întâmpinat dificultăți puțin mai apoi, oprind pe linia boxelor cu probleme hidraulice. Deși germanul a revenit pe circuit, cursa lui s-a încheiat datorită acestora ceva mai târziu.

Prelungită de diferitele evenimente de pe circuit și de vreme, cursa avea să se încheie înaintea celor 61 de tururi programate datorită regulii care spune că ea nu poate depăși două ore. Cu 28 de minute rămase, Hamilton a pornit ca din pușcă la restart, în timp ce Ricciardo și Bottas și-au păstrat pozițiile în spatele lor.

Cu Hulkenberg și Magnussen abandonând în partea finală a Marelui Premiu – ultimul din cauza problemelor cu MGU-K – Grosjean și Ocon au obținut ultimele puncte puse în joc, Massa și Wehrlein fiind singurii clasați în afara top-ului 10.

Sursa: http://www.pitstops.ro

Foto: freepik