FORMULA 1 VINE ÎN CHINA REVIGORATĂ DE SUCCESUL FERRARI DIN AUSTRALIA, IAR DISCUȚIA SE CENTREAZĂ ÎN JURUL SCUDERIEI DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE.
Când testele din Barcelona s-au încheiat cu aparenta concluzie că Ferrari are o mașină mai rapidă decât Mercedes, lumea Formulei 1 s-a divizat. În mod natural, o parte din ea a luat rezultatele drept bune, unii chiar văzând echipa italiană campioană înainte ca vreun kilometru din sezonul oficial să se fi rulat, pe când alții au considerat testele un foc de paie, ceva ce am mai văzut și în 2016 – Ferrari rapidă în teste, dar dezamăgitoare în comparație în weekendul de cursă.
Iată-ne însă înaintea celui de-al doilea Mare Premiu al anului. Ferrari conduce clasamentul constructorilor după ce Sebastian Vettel i-a adus primul succes din toamna 2015 încoace la Melbourne. Circumstanțele în care germanul s-a impus în debutul de sezon pot fi puse sub lupă din perspective diferite – poate a fost și un pic de noroc – însă ce știm aproape cu certitudine este că monoposturile roșii sunt pe același palier cu cele argintii ale Mercedes de dominația cărora lumea era deja plictisită.
Weekendul din China a sosit, iar după ce el va trece, ne va fi oferit fie o confirmare a ceea ce am văzut în Australia, fie noi scenarii asupra cărora să speculăm. Cu lungile sale linii drepte și virajele extrem de solicitante, circuitul de la Shanghai ne poate da o indicație mai clară asupra performanței propriu-zise a echipelor față de circuitul semi-stradal de la Melbourne. Unitățile de putere vor fi solicitate suplimentar în China, iar dacă Renault este încă la ceva distanță de Ferrari și Mercedes la acest capitol, acest lucru se va vedea, și doar două echipe vor concura cu șanse reale la victorie.
Un alt subiect în care am auzit numele Ferrari în acest weekend este reprezentat de Antonio Giovinazzi. Pilotul italian își va face din nou apariția în mașina Sauber lăsată liberă de Pascal Wehrlein. Condiția fizică precară a germanului ca urmare a accidentului său din Cursa Campionilor a oferit numeroase oportunități de a specula celor din jurul sportului, iar lui Giovinazzi i-a oferit șansa de a participa la prima sa cursă de Formula 1 în Australia. Italianul s-a descurcat excelent și prezența sa în monopostul Sauber pentru întreg weekendul de cursă în China a fost confirmată zilele trecute.
Giovinazzi a fost asaltat cu întrebări la conferința de presă dinaintea primei sesiuni de antrenamente, răspunzând de fiecare dată diplomat că este al treilea pilot Ferrari. E adevărat. Al treilea pilot Ferrari – un titlu deloc rău dacă pe primii doi îi cheamă Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen. Simpla prezență a lui Giovinazzi în „curtea” Scuderiei reprezintă o dovadă a talentului său, iar acesta va avea ocazia să și-l facă și mai cunoscut în aceste zile în detrimentul lui Wehrlein.
O înlocuire permanentă a germanului de către italian a fost răspândită drept posibilă încă din Australia. Cei de la Sauber spun că ea iese din discuție, arătând cu degetul și spre contractul pe care Giovinazzi îl are cu Ferrari, dar în Formula 1 niciodată nu poți fi sigur. Un weekend solid de cursă îi va servi bine vicecampionului GP2 infiderent de ce se va întâmpla în viitorul apropiat cu cariera sa.
Pe lângă bătălia de la vârf dintre Ferrari și Mercedes, ne putem aștepta la orice mai în josul plutonului. Red Bull este văzută cu a treia șansă în ceea ce privește constructorii din acest sezon, însă pe circuitul chinez unitatea de putere a monoposturilor le va pune probleme. Williams ar putea profita, dată fiind puterea propulsorului Mercedes pe care îl deține, dar la fel poate face și Force India sau Haas.
La coada listei încă din antrenamentele de vineri am putea să găsim mașinile McLaren, a căror unitate Honda arată a fi în continuare cea mai slabă din Formula 1. Fernando Alonso a reușit să se lupte pentru puncte în Australia până când a fost nevoit să se retragă cu probleme mecanice, dar în China un astfel de miracol arată și mai improbabil. Poate vremea să-l ajute – se anunță ploi.
Un alt aspect de urmărit de-a lungul cursei de duminică va fi abilitatea actualei generații de mașini de a efectua mult-doritele manevre de depășire despre care se vorbește tot mai mult. Piloții au declarat în repetate rânduri că va fi mai greu în acest sezon să întreci o mașină mai lentă din față, iar acest lucru s-a adeverit parțial în Australia. Circuitul din China va fi însă unul mult mai relevant din acest punct de vedere. Dacă nici pe lungile linii drepte și perioadele de frânare puternică nu se va face diferența, atunci când?
Toate acestea fiind spuse, este clar că Marele Premiu al Chinei o va avea în prim plan pe Ferrari. Tonul a fost dat în Australia, dar la Shanghai s-ar putea schimba melodia.
Articol preluat de pe pitstops.ro
Foto: freepik