Lewis Hamilton a profitat de un incident al lui Max Verstappen pentru a câștiga Marele Premiu al Braziliei.
Într-un final care a fost din ce în ce mai strâns, Lewis Hamilton și-a făcut treaba până la sfârșit și a câștigat la Interlagos la numai două săptămâni după ce a devenit de cinci ori campion mondial. Spre deosebire de unele curse din acest sezon, victoria lui Hamilton nu a fost garantată după ce startul l-a văzut plecând din pole position și conducând după primul viraj.
De data asta, norocul a fost în mod evident de partea britanicului de la Mercedes. Acesta a profitat de un incident în urma căruia Max Verstappen – atunci lider al cursei – a căzut pe locul secund după un contact cu Esteban Ocon, care se afla cu un tur în urmă. Fără să facă o cursă sclipitoare, Hamilton a reușit să-și treacă în cont a 10-a victorie din sezon, câștigând fix jumătate din rundele de până acum din 2018. Mai mult, cu succesul din Brazilia, pilotul Mercedes și-a acontat a 48-a victorie din epoca hibridă a Formulei 1, ele reprezentând tot jumătate din Marile Premii disputate în această perioadă.
Lui Verstappen cursa din Brazilia i-ar fi putut aduce pentru prima oară o a doua victorie consecutivă, însă neșansa a lovit în turul 44 când Ocon a încercat să reintre în același tur cu olandezul în S-urile Senna. Pilotul Red Bull a pornit de pe locul 5 al grilei de start, iar după zece tururi foarte reușite și câteva depășiri curajoase, entuziasmante, tipice lui, a urcat până pe 2, în urma lui Hamilton. Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel și Valtteri Bottas au cedat în fața lui Verstappen pe rând, iar după un schimb de pneuri în care Mercedes a optat devreme pentru gumele medium și Red Bull, ceva mai târziu, pentru gumele soft, Verstappen a trecut și de britanic în turul 40.
Cu mici avarii la podeaua mașinii, olandezul a luptat pentru victorie până la final și s-a apropiat la aproape o secundă de Hamilton, însă a fost prea târziu. Cele 71 de tururi programate se terminaseră, iar britanicul a gustat din nou succesul.
Pe treapta a treia a podiumului a urcat Raikkonen, care a fost nevoit la rândul său să se apere în fața celui de-al doilea pilot Red Bull, Daniel Ricciardo. Raikkonen și-a păstrat poziția a patra la start, în timp ce coechipierul său de la Ferrari, Vettel, a căzut pe trei, cedând o poziție în fața lui Bottas. Pornite pe gumele soft spre deosebire de mașinile din jurul lor, care echipaseră supersofturile la start, mașinile Ferrari au rămas pe circuit mai mult decât cele Mercedes înainte de oprirea la boxe, fiind totodată obligate să folosească un set de medium-uri în a doua parte a cursei. Acest lucru i-a permis lui Ricciardo – plecat de pe grilă al 11-lea – să se apropie, iar australianul l-a depășit pe Vettel în turul 46 înainte ca germanul să intre din nou la boxe. Pilotul Red Bull l-a ajuns apoi și pe Raikkonen, dar nu a avut timp să încerce un atac decisiv, deși mai puțin de o secundă i-a despărțit la final.
12
Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro
Foto: freepik