Sebastian Vettel intra în pauza de vară cu un deficit de 24 de puncte faţă de Lewis Hamilton. O situaţie care însă nu era conformă cu realitatea balanţei de puteri. Sau mai bine spus cu performanţele „overall” ale monoposturilor angrenate în lupta pentru titlul mondial. Vettel avea nevoie de victorie ca de aer. Atât el cât şi echipa care venise în Belgia cu a treia specificaţie de motor termic, cu un nou turbocompresor şi cu varianta a doua a MGU-H-ului. Toate, componente care influenţează direct output-ul de cai al monopostului roşu.
„Well done motoristi!” avea să declare la sfârşitului M.P. al Belgiei un Sebastian Vettel care îşi trece în cont a 52-a victorie a carierei. O victorie care pentru Ferrari contează enorm.
Luminile roşii de sting şi atat Vattel, cat si Hamilton, reuşesc să pornească ca din puşcă. Ferrari-ul are a doua fază a start-ului mult mai bună, iar Hamilton ştie asta. Trage de volan spre stânga şi îl fortează pe Vettel să iasă cât mai larg în La Source. Germanul dorea să încerce o depăşire în primul viraj, dar ştia că va avea o şansă după Raidillon. Trebuia doar să fie atent ca Hamilton să nu-l mai suprindă ca în 2017. Urcarea din Eau Rouge îl vede pe Vettel perfect plasat în urma lui Hamilton. Britanicul devenea în acel moment o ţintă sigură pentru Vettel. Kemmel Straight este în urcare iar vântul bătea din faţă. Depăşirea lui Hamilton este doar o formalitate. După cursă britanicul avea să declare:
„A trecut pe lângă mine ca şi cum nici nu aş fi fost acolo”
Cele două Force India profită şi ele din plin de golul de aer format de monoposturile Mercedes şi Ferrari, iar Esteban Ocon se lansează pe interiorul germanului. Sergio Perez, mai celebral alege exteriorul. Tânărul francez îţi dă seama că nu are şanse se intre primul în Les Combes şi se repliază. Vettel era deja înaintea lui Hamilton, lipit de german. Perez beneficiază de o trasă ceva mai rapidă şi reuşeşte să intre al treilea în Les Combes.
Cea mai mare distanţă în timp dintre Hamilton şi Vettel avea să se înregistreze în turul 4, când germanul avea un avans de aproape 4 secunde.
Pirelli considera că cea mai rapidă strategie pentru M.P. al Belgiei era cea cu o singură oprire, între tururile 15-19 pentru a schimba pneurile SuperSoft cu cele Soft. Apariţia Safety-Car-ului avea să întârzie fereastra de pit-stop-uri cu vreo 3 tururi.
Hamilton primeşte aşadar undă verde să treacă la atac. Diferenţa de timp începe să scadă în medie cu 2 zecimi pe tur. Forţajul britanicului dus pe parcursul a 7 tururi îşi spune cuvântul. Pneurile spate ale monopostului W09 prezintă pe centru două dungi de blistering care afectează destul de serios comportamentul monopostului la ieşirea din viraje. Hamilton este chemat la boxe în turul 21. Inlap de 1m53.411s. Monopost staţionar timp de 2,6 secunde şi Hamilton revine pe circuit în urma lui Max Verstappen care încă nu intrase pentru schimbul de pneuri.
Ferrari reacţionează şi îl cheamă pe Vettel în turul următor cerându-i germanului să forţeze pe turul de intrare vâzând că Hamilton era deja foarte rapid. Vettel reuşeşte un inlap cu 0,6s mai rapid ca al britanicului, care, împreună cu un timp de pit-stop de doar 2,2 secunde îi va permite să revină pe circuit înaintea lui Max Verstappen aflat pe locul 2 şi a lui Hamilton care îl luase pe olandez în vizor pentru o depăşire cu ajutorul DRS pe Kemmel Straight.
La punctul de detecţie S1 avantajul germanului scăzuse de la 3,2s înainte de intrarea la boxe la 1,9 secunde. Avantaj care avea să crească constant.
Verstappen schimbă în turul 33 şi revine pe circuit pe aceeaşi poziţie graţie unui avantaj de aproape 20 de secunde asupra lui Perez.
Turul 32. Vettel are un avans confortabil de 5 secunde în faţa lui Hamilton. Încep să apară piloţii întârziaţi. Hartley, Vandoorne, Sirotkin şi Stroll sunt depăşiti în următoarele 6 tururi. Distanţa dintre Vettel şi Hamilton crescuse la 6,6 secunde în turul 38. Este momentul în care britanicul acceptă să se mulţumească cu locul 2 şi activează o mapare conservatoare pentru PU-ul Mercedes ce va trebui să parcurgă încă 8 MP. Până la finalul cursei diferenţa creşte la 11 secunde. Nicidecum diferenţa reală dintre monoposturi.
Verstappen trece linia de sosire pe 3. Pe patru apare Valtteri Bottas care îl ajunge şi pe Sergio Perez din urmă şi-l depăşeşte în turul 40.
Locurile 5 şi 6 sunt aşadar ocupate de piloţii Force India. Locul 7 este al lui Romain Grosjean urmat de Kevin Magnussen, Pierre Gasly şi Marcus Ericsson.
Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro.
Foto: freepik