Mercedes a obținut al patrulea 1-2 la rând, câștigând prin Valtteri Bottas în fața lui Lewis Hamilton. Sebastian Vettel a fost al 3-lea pentru Ferrari.

A fost un fel de revanșă pentru Bottas. Finlandezul a ieșit din cursă în timp ce conducea anul trecut în Baku, dar de data aceasta a gestionat excelent un Mare Premiu în care a plecat din pole position. În ciuda presiunii persistente venită din partea coechipierului său, dar și a lui Vettel, Bottas a trecut linia de sosire cu o secundă și jumătate în fața lui Hamilton și cu ceva mai mult de zece în fața germanului.

Un start surprinzător de curat i-a găsit pe cei doi piloți Mercedes – plecați din prima linie a grilei de start – roată la roată, iar Bottas a reușit să-și păstreze poziția în fruntea cursei. Diferențele din față au început să crească, cu Vettel urmându-i pe cei de la Mercedes și Vettel menținându-se fără probleme pe locul 3. Verstappen pierduse o poziție în fața lui Sergio Perez la start, dar a reușit să și-o recâștige curând, iar olandezul a făcut apoi o cursă excelentă pentru a trece linia de sosire al patrulea, în spatele lui Vettel.

O mașină de siguranță vicrtuală ar fi putut condimenta lucrurile în ultima parte a cursei, însă distanțele dintre mașinile fruntașe – deși mici – nu au scăzut suplimentar. Hamilton a reușit să intre în raza DRS a lui Bottas de cel puțin două ori, însă finlandezul nu a avut mari emoții, reușind să rămână în frunte până la final. Pentru Mercedes, rezultatul a consolidat avansul în fața Ferrari pe care l-a dobândit în acest început extraordinar de campionat. După al patrulea 1-2 la rând, Bottas a revenit în fruntea clasamentului piloților, având un punct mai mult ca Hamilton.

Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu poziția a treia la capătul unui weekend în care din nou Ferrari a părut echipa de bătut în antrenamente, însă Mercedes s-a dovedit mai rapidă când a contat. Germanul a trecut în fața lui Verstappen în clasamentul piloților – tot cu un punct avans – iar Charles Leclerc se poate gândi dezamăgit că poate altul ar fi fost rezultatul cursei sale dacă nu greșea în calificări.

Monegascul a pornit destul de slab pe pneurile medium, dar și-a croit drum până pe prima poziție odată cu intrările la boxe ale celor din fața sa. Imediat după ce a fost depășit pe circuit de primii trei, Leclerc a fost chemat la boxe pentru a trece pe mai-rapidele gume soft, dar ritmul său nu l-a mai ajutat. Pilotul Ferrari a fost depășit și de Verstappen la boxe și a profitat de ocazie pentru o tentativă reușită la punctul pus în joc pentru cel mai rapid tur al cursei – pe gume noi, în penultimul tur.

Sergio Perez a făcut o cursă sigură pentru a termina pe locul 6 pe un circuit pe care se simte foarte bine. Rezultatul a fost cel mai bun al sezonului de până acum pentru Racing Point, care a avut un weekend solid. Lance Stroll, al doilea pilot al echipei, a încheiat al 9-lea în ultima mașină care nu a fost depășită cu un tur de cei din frunte. Kimi Raikkonen a obținut ultimul punct pus în joc pentru Alfa Romeo.

A fost un weekend excelent și pentru cei de la McLaren. Carlos Sainz și Lando Norris au cules puncte importante, terminând pe pozițiile 7 și 8 la final. În afara primilor 10 s-au clasat Alexander Albon, Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, George Russel și Robert Kubica. Cei doi piloți Williams au trecut linia de sosire din nou la două tururi în urma învingătorului.

Daniel Ricciardo și Daniil Kvyat au abandonat după un incident ciudat în a doua jumătate a cursei, iar Romain Grosjean s-a retras la boxe înainte ca Pierre Gasly să puncteze ultimul abandon al cursei, cu o problemă mecanică.

Per total, Baku nu a adus spectacolul mult-așteptat, dar le-a adus celor de la Mercedes încă 43 de puncte cruciale. Cine ar fi crezut că vom avea parte de o asemenea echipă dominantă acum două luni?

 

Foto: freepik