Lewis Hamilton a câștigat pentru a treia oară la rând la Barcelona, acolo unde un start excelent l-a ajutat să treacă de coechipierul său, Valtteri Bottas.
2019 a venit cu numeroase schimbări de regulament în Formula 1, însă până acum constanta în acest sezon a fost importanța startului în curse. Același lucru s-a putut observa și în Spania, acolo unde Hamilton a țâșnit de pe grila de start, îndreptându-se apoi fără mari probleme spre victoria sa cu numărul 76.
Valtteri Bottas impresionase în calificări, acolo unde îl depășise cu peste o jumătate de secundă pe coechipierul său, Mercedes-urile impunând ritmul. În cursă, însă, Hamilton a fost suprem, iar asta după ce un start excelent l-a lansat spre victorie. Britanicul a pornit mult mai bine decât celălalt pilot Mercedes, iar după trei viraje în care mașinile din urma sa s-au luptat pentru poziție, Hamilton avea deja avansul liniștitor de care avea nevoie.
Lucrurile s-au precipitat însă în ultima parte a cursei, atunci când un acroșaj între Lance Stroll și Lando Norris a adus mașina de siguranță pe circuit. Cu toate monoposturile din frunte pe pneuri noi sau relativ noi, lupta ar fi putut să fie deschisă din nou. Mașinile Mercedes erau echipate cu gume soft noi, astfel încât lupta pentru victorie s-a dat în continuare numai între Hamilton și Bottas. Puțin mai în spate, Verstappen era presat de ambele mașini Ferrari, cele trei mașini fiind urmate de un Pierre Gasly la rândul său pe pneuri mai rapide.
Când mașina de siguranță a reintrat la boxe, Gasly a țâșnit, însă Leclerc a reușit să se apere în timp ce în frunte Hamilton își păstra avansul, urmat de Bottas, Verstappen și Vettel. Ceva mai în spate, cei doi piloți Haas au avut o luptă întinsă pe mai multe tururi pentru poziția a 7-a, cu Romain Grosjean ieșind de pe circuit de trei ori în secvența de viraje 2-3.
În frunte, Hamilton a impus ritmul după restart, reușind cel mai rapid tur al cursei și distanțându-se de coechipierul său rapid. Finlandezul a revenit pe final, dar a fost prea târziu. Pentru Mercedes a fost al cincilea 1-2 la rând în acest debut de sezon. Pentru Hamilton, victoria a însemnat recâștigarea locului 1 în clasamentul piloților, iar britanicul va încerca să rămână acolo până la finalul sezonului.
Pentru Ferrari, cursa de la Barcelona a fost o nouă demonstrație că unitatea de putere nu reprezintă totul în Formula 1. După ce în prima parte a cursei Vettel și Leclerc au fost nevoiți să-și schimbe artificial pozițiile pe circuit datorită ritmului și strategiilor diferite, în a doua parte ei nu au fost în stare să-l ajungă din urmă pe Verstappen. Olandezul – teoretic într-o mașină mai lentă – a obținut din nou maximum din monopostul Red Bull, trecând linia de sosire pe locul 3. Frustrarea trebuie să fie la nivel înalt la Scuderie, care și-a văzut pilotul numărul unu terminând al 4-lea, în fața lui Leclerc și Gasly.
În final, Kevin Magnussen a câștigat bătălia crâncenă pentru locul 7, cu coechipierul său căzând pe locul 10 după incursiunile sale off-road. Chiar și așa, Grosjean va fi mulțumit cu ceea ce este primul său punct câștigat în acest sezon. Carlos Sainz a profitat la maximum de apariția mașinii de siguranță, terminând pe locul 8, iar Daniil Kvyat și-a păstrat locul 9 de pe care și pornise în cursă.
Alex Albon a fost nevoit să se mulțumească cu locul 11 în ciuda încercărilor sale de a trece de Grosjean, iar cuplul de la Renault – Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg – au terminat pe locurile 12-13. Kimi Raikkonen, Sergio Perez și Antonio Giovinazzi au completat mașinile care au încheiat în același tur cu liderul, în timp ce piloții Williams au încheiat clasamentul, la o buclă în urmă.
Foto: freepik