Mercedes a lovit prima în 2019, dar nu prin Lewis Hamilton, ci prin Valtteri Bottas, care s-a impus la Melbourne fără emoții. Recompensa? 26 de puncte!
Imperial de la start până la sosire, Bottas a câștigat primul Mare Premiu al anului, impresionând în mașina Mercedes în timp ce Lewis Hamilton nu a putut ține pasul cu coechipierul său. Finlandezul a plecat ca din pușcă la start și s-a desprins fără probleme de poleman-ul britanic, convertind o strategie cu o oprire în prima sa victorie din 2017 încoace.
Pentru Bottas, anul 2018 a trecut fără succes, însă dacă existau dubii legate de locul său în echipa germană, acestea s-au evaporat temporar. Finlandezul a făcut o cursă magistrală, terminând la peste douăzeci de secunde de urmăritori. Încrâncenarea este prezentă, Bottas întrebând prin radio dacă n-ar fi bine să mai oprească o dată pentru pneuri noi în încercarea de a reuși și cel mai rapid tur al cursei, recompensat acum cu un punct. Răspunsul a fost negativ, iar punctul extra i-ar fi putut reveni în final lui Max Verstappen, dar Bottas a plusat în penultimul tur chiar și pe gume vechi, pentru a-și trece în cont în premieră 26.
Supremația Ferrari văzută în teste nu s-a concretizat nici în cursă. După ce în calificări Scuderia a fost la aproape o secundă de rivalii de la Mercedes, Sebastian Vettel și Charles Leclerc s-au văzut nevoiți să renunțe chiar și la ultimul loc pe podium. Monegascul a fost vioara a doua în cadrul echipei până în ultima parte a cursei, când ritmul său a crescut pe măsură ce al lui Vettel scădea. Ordinile de echipă este posibil să-l fi privat de un loc în fața coechipierului său.
Acesta i-a revenit lui Verstappen. Olandezul a pornit cu dreptul în sezon la bordul monopostului Red Bull motorizat mai nou de Honda, presându-l pe final chiar și pe Hamilton după ce l-a depășit inteligent pe Vettel la mijlocul cursei. O greșeală în partea finală a Marelui Premiu i-a pus bețe în roate lui Verstappen, care a reușit totuși să se apropie la sub o secundă de campionul mondial. A fost puțin prea târziu.
Locul 6 i-a revenit în final lui Kevin Magnussen. Danezul de la Haas a condus până la final un grup de șase mașini diferite, doar una ieșind din puncte la trecerea liniei de sosire. Nico Hulkenberg a dus Renault-ul său pe locul 7, iar acesta a fost urmat îndeapoape de Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo și de Lance Stroll de la Racing Point. Daniil Kvyat a obținut ultimul punct pus în joc după ce l-a ținut cu brio în urmă pe Gasly, cei cinci rulând în șir indian în ultima parte a cursei.
Articol oferit in colaborare cu pitstops.ro
Foto: freepik