În vreme ce tot mai mulț producători de automobile se retrag rapid de pe instabila piață din Rusia, Ford își reafirmă încrederea în potențialul acesteia în pofida prăbușirii vânzărilor de automobile generate de colapsul rublei.
Ford a anunțat că va prelua controlul joint venture-ului său din Rusia (Ford-Sollers) și va investi mai mult pentru a-l susține. Ted Cannis, CEO al Ford-Sollers, a declarant: “Deși pe termen scurt Rusia rămâne o piață extrem de volatilă și plină de provocări, noi suntem de părere că ea are un potential semnificativ pe termen lung.” Ford a emis un comunicat de presă în care anunță că a demarat producția celei mai noi generații a modelului de clasă mare Ford Mondeo la fabrica Ford-Sollers din Sankt Petersburg. Mondeo ar trebui să fie primul dintr-o serie de patru modele care vor fi produse în Rusia în tentativa americanilor de a produce mașini care să răspundă tot mai bine cerințelor de pe piața locală având totodată prețuri competitive. Versiunea Fordului Mondeo construită pentru piața rusă va include dotări personalizate cum ar fi o gardă la sol mărită, un pachet de iarnă complet și un sistem de frânare adaptat temperaturilor foarte scăzute. Compania americană intenționează să adauge în portofoliul de producție al fabricii din Rusia și Ford Focus facelift, o măsură care nu va fi foarte bine primită de sindicatele din Germania care beneficiau până acum de grosul producției modelului compact din gama Ford. Totodată, conform unor surse citate de cotidianul online Automotive News Europe, și o parte din producția modelului de clasă mică, Fiesta, ar putea fi mutată la fabrica Ford- Sollers din Tatarstan. Asta în vreme ce, fabrica Ford de la Craiova produce în continuare mult sub capacitatea sa.
Ford-Sollers este entitatea din Rusia care gestionează producția pe plan local, vânzările și importurile de automobile Ford în Federația Rusă. Ford Motor Company va deține în continuare 50% din acțiunile joint-venture-ului, dar va dobândi dreptul de a achiziționa și acțiunile deținute de Sollers care sunt estimate la aproximativ 135 de milioane de dolari.
Tactica agresivă a Ford în Rusia reprezintă o încercare de a câștiga cota de piață lăsată liberă prin retragerea General Motors de pe piață și reducerea stocurilor destinate Rusiei de către Peugeot-Citroen (PSA) sau Volkswagen. Ford își asumă însă un risc considerabil prin această strategie deoarece vânzările sale în Rusia au scăzut cu aproape 70% din cauza situației economice din Rusia și un eventual eșec ar genera o notă de plată imensă pentru Ford.
Foto: freepik