Ford speră să atragă clienții de mărci premium din Europa prin intermediul noului SUV de clasă mare Edge. Acest model va fi destinat clienților care iau în considerare achiziția unui SUV premium de clasă medie precum Audi Q5 sau Volvo XC60, dar au nevoie de mai mult spațiu. Sau cel puțin asta este teoria enunțată de șeful departamentului de vânzări și marketing al Ford Europa, Roelant de Waard.
CEO-ul Ford Europa, Stephen Odell, a declarat că planul Ford de a-și readuce divizia din Europa pe profit până în 2015 este în grafic, iar modelul Edge este un element cheie al acestui plan având în vedere creșterea exponențială a segmentului SUV din ultimii ani, precum și marjele de profit excelente înregistrate pentru automobilele din aceasta clasă. Edge va fi cel mai mare SUV lansat de Ford în Europa din 2001, atunci când producătorul american a retras modelul Explorer de pe piețele europene. În lupta cu modelele de succes oferite de BMW, Audi sau Mercedes, Edge joacă cartea spațiului și a prețului convenabil. Darren Palmer, directorul adjunct al liniei de producție pentru automobile Ford din segmentul C și D, a precizat că Ford Edge va avea 5 locuri, dar va oferi mai mult spațiu decat Audi Q7 (model dotat cu 7 locuri), urmând să coste semnificativ mai puțin decât modelul german – în Germania, Audi Q7 are un preț de pornire de 53,500 de Euro. Totuși, Palmer nu a dorit să comenteze aspecte legate de comparația de prețuri cu modelul Audi Q5 al cărui preț pornește de la 35,900 de Euro.
Ford urmărește să-și tripleze vânzările de SUV-uri în Europa până în 2018 și se bazează pe tripleta de modele Edge, Kuga și Ecosport, cel din urmă având mari șanse să fie produs și la uzina Ford din Craiova. Americanii speră să vândă aproximativ 20,000 de unități ale modelului Edge în fiecare an, bazându-se pe rezultatele foarte bune obținute de Kuga, crossover-ul compact care s-a vândut în peste 39,000 de exemplare în doar 5 luni. Modelul Ecosport este cel mai mic SUV oferit de Ford și este produs în prezent în India. Pentru a putea vinde Ecosport în Europa, se pare că oficialii producătorului american ar intenționa să mute o parte din producția din India la uzina din Craiova, singura facilitate de producție a Ford din Europa care este utilizată mult sub capacitatea sa maximă.
Reprezentanții Ford au afirmat că Edge va oferi tehnologii comparabile cu cele disponibile pe SUV-urile premium, inclusiv o direcție adaptivă care își modifică feedback-ul și randamentul în funcție de viteza la care rulează vehiculul. Totodată, Edge va deveni primul automobil Ford din Europa care va beneficia de tehnologia care neutralizeaza zgomotele ambientale neplăcute prin intermediul unui sistem de microfoane ambientale și difuzoare de înaltă calitate. Sistemul Ford Sync 2 care permite conectarea unui smartphone la un sistem dotat cu ecran tactil de 16 centimetri va fi și el disponibil pentru Edge.
Pentru a răspunde gusturilor șoferilor europeni, Edge va fi propulsat de excelentul motor turbo diesel de 2 litri în două versiuni de putere: una de 180 de cai putere cu emisii de 149 de grame de CO2 / km și una de 210 cai cu emisii de 159 de grame de CO2/km. Toate versiunile vor putea fi comandate cu tracțiune integrală. Ford Edge va fi produs la fabrica Ford din Oakville din Ontario (Canada).
Edge a fost lansat pe piață în 2006 ca un SUV destinat exclusiv pieței nord-americane unde a înregistrat un succes impresionant. În 2015 Ford Edge devine un model global care se va comercializa în peste 100 de țări în conformitate cu strategie americanilor de a construi modele care pot fi vândute pe orice piață de pe glob.
Foto: freepik