Dacă ați visat să deveniți proprietarul unui Ferrari și prețul prohibitiv al exclusivistelor automobile v-a împiedicat să vă împliniți dorința, ei bine ați putea totuși să deveniți proprietarul unui pachet de acțiuni Ferrari, devenind astfel posesorul unui mic fragment din legendara companie.

Fondată de Enzo Ferrari în 1947, Ferrari produce mașini de lux ale căror prețuri pornesc de la 250,000 de dolari și ajung la peste 1 milion de dolari. Pentru a-și conserva caracterul exclusivist, italienii nu produc mai mult de 6500 de exemplare pe an. Nu e de mirare astfel că un exemplar Ferrari GTB/4 din 1967 care a aparținut actorului american Steve McQueen, s-a vândut la un preț de peste 9 milioane de dolari în cadrul unei licitații. Ferrari se află în proprietatea FIAT din 1969 iar după recent încheiata fuziune dintre Fiat și Chrysler (care a dat naștere Fiat Chrysler Automobiles – FCA, al șaptelea producător de automobile din lume) oficialii grupului italo-american au decis că marca supersport ar avea un viitor mai bun ca o companie independentă.

ferrari

FCA a vândut peste 4 milioane de automobile în 2013 prin mărcile sale de volum: Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep și Alfa Romeo. Ferrari este una dintre cele două mărci de lux din portfoliul Fiat Chrysler (celalaltă fiind Maserati) și este condusă deja ca o entitate separată de mărcile de volum și de utilitarele produse de grup. Sergio Marchionne, CEO-ul FCA a declarat că separarea mărcii Ferrari de grup este cea mai bună soluție pentru a asigura succesul grupului pe termen lung și a consolida baza de capital a FCA. Marele câștigător al tranzacției pare a fi John Elkann, preșdintele Fiat Chryser. Acesta este de părere că un Ferrari independent își va păstra mai bine tradiția italiană și se va putea dezvolta mai rapid pe termen lung. Nu este de mirare că Elkann gândește astfel. El și familia Agnelli (clanul industrial pe care îl reprezintă) vor fi cei mai mari acționari ai ambelor companii (Fiat Chrysler și Ferrari). Condițiile tranzacției dictează că 80 % din acțiunile Ferrari vor merge către acționarii FCA (familia Agnelli va deține deci un sfert din Ferrari echivalentul unei valori de peste 2.3 miliarde dolari).

Conform planului lui Marchionne, FCA va păstra mărcile Alfa Romeo și Maserati pentru ca acestea să constituie armele sale pentru lupta la vârf în clasele premium, respectiv de lux. Conform Automotive News însă, profesorul Giuliano Noci de la Universitatea Politehnică din Milano afirmă că Maserati și Alfa Romeo s-ar putea alătura mai târziu Ferrari pentru a forma un colos italian al automobilelor de lux.

FCA intenționează să listeze aproximativ 10 la sută din acțiunile Ferrari la bursă într-o ofertă publică. Este de așteptat ca tranzacția să fie încheiată anul viitor, măsura aflându-se încă în curs de aprobare de către consiliul director al FCA.

Foto: freepik