Dupa fuziunea Fiat – Chrysler, nou înființata companie Fiat Chrysler Automobiles a anunțat că va lansa nu mai puțin de 7 modele Alfa Romeo în următorii ani, în tentativa de a revitaliza marca premium sport a grupului și de a-i mări exponențial cifra de vânzări. Oficialii italieni speră că noile modele vor ajuta Alfa Romeo să vândă de cinci ori mai multe automobile decât în prezent.
Astfel, producătorul italian va lansa modelul Alfa Spider Convertible până în 2016, urmat de versiuni sedan și break pentru modelele Giulia și Alfetta în 2017 respectiv 2018. Conform publicației germane Auto Bild, modelul Giulia Sedan va intra în competiție directă cu reputatul BMW Seria 3, în vreme ce Alfetta Sedan se dorește concurentul din clasa mare al Seriei 5 de la BMW. În lista de modele aflate în pregătire, italienii au desigur și două modele crossover. Este vorba de un crossover compact (de dimensiunile viitorului Audi Q1) și de un SUV de dimensiuni medii care să poate concura Audi Q5 și BMW X3.
Chiar dacă nu se încadrează în tradiția brandului italian, SUV-urile reprezintă categoria cu cea mai mare creștere din ultimii 5 ani, așa ca italienii nu-și permit să nu lanseze modele din această categorie, mai ales dacă doresc să-și atingă targetul de 500,000 de unități vândute pe an. Pentru a reprezenta un concurent cu adevărat redutabil pentru BMW și Audi, Alfa dezvoltă două noi platforme tehnice pentru automobile cu propulsie și pentru tracțiune integrală. Noua arhitectură utilizată pentru platformele tehnice sus-amintite are numele de cod intern Giorgio conform site-ului Automotive News Europe și se află deja într-o stare avansată de dezvoltare. În mod evident, pentru toate aceste modele noi, Fiat va trebui sa dezvolte noi motorizări turbo pe benzină și diesel, însă, până în prezent nu există informații clare despre specificațiile tehnice ale acestora. Dar, pentru deveni o alternativă viabilă pentru automobilele BMW, Alfa Romeo va trebui să lucreze nu doar la capitolul performanță, ci și la fiabilitate, eternul punct slab al mașinilor produse în Italia.
În același timp, actualele modele hatchback MiTo și Giulietta, care utilizează tracțiunea față, nu vor beneficia de generații noi, producția acestora urmând să fie oprită până în 2016.
Conform agenției Reuters, relansarea mărcii Alfa Romeo, alături de reîmprospătarea gamei Maserati, reprezintă un element cheie al strategiei FIAT de a readuce pe profit operațiunile din Europa. Pentru a nu altera spiritul mărcii vechi de 104 ani, FIAT va produce noile modele Alfa Romeo în Italia.
CEO-ul grupului FIAT Chrysler, Sergio Marchionne, a stabilit că dezvoltarea mărcii Alfa Romeo este o prioritate deoarece este de părere că aceasta are potențialul de a deveni un brand global spre deosebire de marca de volum FIAT. În același timp, Alfa Romeo are potențialul de a genera volume de vânzări pe care exclusivistele automobile Maserati nu le pot atinge. Specialiștii din industria auto şi-au manifestat însă scepticismul față de noua strategie deoarece, de la preluarea Alfa Romeo în 1986, FIAT nu a reușit să valorifice potențialul mărcii în pofida numeroaselor tentative în acest sens.
Foto: freepik