Pe data de 6 iulie 2014, a avut loc lansarea in Romania a noului modelul Ferrari California T. Evenimentul a fost sustinut si de Shell Helix, unul dintre partenerii principali Ferrari.
Parteneriatul tehnic dintre Shell si Ferrari dureaza de peste 80 de ani si este una dintre cele mai de succes colaborari din istoria world class motorsport, cu peste 150 de victorii in cursele de Formula 1, 12 titluri de conducatori si 10 titluri la constructori.
Prima masina Ferrari care a iesit de pe portile fabricii Maranellor din Italia, a fost alimentata si protejata de Shell Helix.
Incepand cu sezonul 2015, uleiul Shell Helix folosit de Scuderia Ferrari va avea la baza noua tehnologie unica Shell PurePlus, tehnologie de ultima generatie de conversie a gazelor naturale in ulei de baza (GTL).
Tehnolgia Shell PurePlus transforma gazele naturale in ulei de baza pur, fara impuritatile gasite in uleiul brut, pentru a fi utilizat pentru obtinerea lubrifiantilor sintetici premium. Uleiurile de baza reprezintă componenta principala a uleiurilor de motor finite, constituind, in medie, 75-90% din produsul final. Acest ulei de baza de avangarda este ulterior imbunătățit cu aditivi unici Shell pentru a crea cel mai avansat ulei de motor complet sintetic al marcii: Shell Helix Ultra cu Tehnologia PurePlus.
Ferrari intelege faptul ca alegerea uleiului de motor potrivit este o decizie colosala. Rolul acestuia este acela de a proteja partile in miscare ale autoturismului de uzura mecanica, de a reduce frecarea si pierderile, precum si de a ajuta la racirea motorului atat pe pista, cat si pe sosea. Este nevoie de un ulei de motor de inalta calitatea pentru a obtine echilibrul perfect al acestor caracteristici, asigurand in acelasi timp optimizarea performantei masinii.
Formula 1 este testul extrem la care este supusa echipa Shell, fortand-o sa isi demonstreze mereu potentialul maxim.
Peste 50 de cercetatori Shell contribuie la programul Shell Formula 1 cu Ferrari. Acesti membri importanti ai echipei lucreaza in laboratoarele Shell in cadrul tuturor curselor Grand Prix si la Scuderia Ferrari in sediul din Maranello.
Foto: freepik