Ferrari și-a prezentat noul monopost SF15-T cu speranțe mari ca acesta să ajute echipa să revină pe drumul cel bun în Formula 1. În 2014, Ferrari a avut cel mai slab sezon în F1 din ultimii 20 de ani ceea ce a dus la concedierea mai multor personaje cheie de la echipă, pornind de la legendarul președinte Luca din Montezemolo și terminând cu directorul technic Pat Fry. După doar 8 luni petrecute la cârma echipei italiene, și managerul de echipă Marco Mattiacci a fost înlocuit de noul team principal, Maurizio Arrivabene, un executiv experimentat venit de la unul dintre sponsorii principali ai Scuderiei, Philip Morris, și susținut de puternica familie Agnelli.
Nici echipa de piloți nu a fost scutită de schimbări, venirea cvadruplului campion mondial Sebastian Vettel în locul lui Fernando Alonso reprezentând una dintre cele mai spectaculoase mutări ale acestui sezon competițional. Vettel a subliniat și el faptul că pentru Scuderia Ferrari anul 2015 va fi unul al schimbării: „S-au produs multe schimbări la echipă, există mulți oameni noi în funcții noi. Va fi nevoie de timp pentru acomodare, dar sunt încrezător că ne îndreptăm în direcția cea bună. Va fi dificil să obținem performanțe încă de la început, dar principalul obiectiv este să recuperăm cât mai mult din terenul pierdut”. Pilotul german cere răbdare și în acest context nu trebuie să uităm că și lui Michael Schumacher i-au trebuit 5 ani până să devină campion mondial cu Ferrari. Și asta beneficiind de susținerea geniului lui Jean Todt.
În sezonul 2014 Ferrari nu a reușit nicio victorie, cele mai bune performanțe fiind două clasări pe podium obținute în principal datorită talentului lui Alonso. În rest, conflicte interne, concedieri, intrigi sau demisii intempestive. Directorul tehnic James Allison, de la care se așteaptă revirimentul Scuderiei, a declarat că lipsa de performanță a monopostului din 2014 a fost inacceptabilă și că noul model aduce remedierea tuturor carențelor din trecut.
Noul monopost reprezintă în mod clar o evoluție a predecesorului său și păstrează multe dintre elementele acestuia inclusiv suspensia față neconvențională. Cea mai importantă schimbare este partea frontală a monopostului unde nasul poreclit în trecut “aspiratorul” a fost înlocuit cu unul mai fluid și lung care aduce aminte de cel al monopostului McLaren. Totodată, Ferrari speră să profite de schimbările de regulament pentru a îmbunătăți și performanțele motoarelor sale care au suferit atât la capitolul putere brută cât și la capitolul recuperare a energiei. Allison a precizat că inginerii au încercat să schimbe arhitectura propulsorului pentru a obține un compromis mai bun la capitolul performanță atât în cursă cât și în timpul calificărilor.
Foto: freepik