Salonul Auto de la Geneva marchează premiera mondială a noului Ferrari California T. Așa cum indică litera T, noul model ascunde sub capotă un motor V8 de 3,8 litri care este dotat cu turbocompresor. Astfel, producătorul italian, renumit pentru motoarele sale aspirate V8 și V12, se alătură revoluției turbo cu ocazia lansării noii versiuni a coupeului 2+2 California.
Noul motor turbo dezvoltă 560 de cai putere (cu aproximativ 70 de cai în plus față de predecesorul său aspirat) reușind în același timp să obțină un consum sensibil redus. Mai impresionant este câștigul la nivelul cuplului motor: noul V8 turbo livrează nu mai puțin de 755 Nm la 4750 turații/minut, o cifră care i-ar face geloși și pe șoferii camioanelor americane. Dispunând de această cavalerie sub capotă, noul California sprintează până la 100 km/h în doar 3,6 secunde și atinge viteza maximă constructivă de 316 km/h. Ca și în cazul altor motoare turbo care înlocuiesc versiuni aspirate cu cilindree superioară, motorul de 3,8 consumă în medie cu 15% mai puțin decât vechiul V8 de 4,3 litri. Cifrele oficiale anunță un consum mediu de 10,5 litri la 100 km și emisii de 250 grame Co2.
Oficialli Ferrari s-au grăbit să evidențieze faptul că noul motor a fost adaptat pornind de la versiunea echivalentă de pe noul Maserati Quattroporte, sistemul de evacuare fiind optimizat pentru a genera un zgomot demn de renumele mașinilor care poartă pe capotă caluțul cabrat. De altfel, inginerii de la Maranello au depus eforturi deosebite pentru ca noul California să producă ceea ce Ferrari numește “cel mai entuziasmant fond sonor produs vreodată de un motor turbo”. Asta deoarece sunetul unui Ferrari face parte din farmecul și renumele mărcii, iar italienii nu își puteau permite ca noul turbo să aibă un sunet prea cuminte, de altfel deseori întâlnit în cazul motoarelor supra-alimentate.
Pentru italieni, trecerea la un motor turbo reprezintă un pas important și curajos, Ferrari fiind o marcă recunoscută pentru preferința pentru motoarele mari aspirate (chiar părintele mărcii, legendarul Enzo Ferrari fiind cel mai aprig susținător al motoarelor V12 aspirate). De altfel, Ferrari nu a mai utilizat un motor supralimentat cu turbocompesor din 1992 când supercarul F40 (dotat cu un motor bi-turbo de 2,9 litri) a ieșit din producție. Presiunea exercitată de concurență, cât și necesitatea de a se adapta viitoarelor cerințe privind emisiile poluante i-au determinat pe italieni să-și exerseze magia și asupra unei motorizări turbo și este de așteptat ca și alte modele din gamă să primească în curând versiuni turbo.
Părerile privind designului modelului actual erau împărțite, așa că italienii au profitat de lansarea noii motorizări pentru a efectua și o restilizare notabilă a caroseriei. Casa de design Pininfarina i-a ajutat pe cei de la Ferrari să realizeze un nou calandru agresiv încadrat de blocuri optice redesenate, iar în cazul evacuării s-a revenit la soluția clasică a montării în plan orizontal. Nici interiorul nu a scăpat de modificări, la acest capitol remarcându-se noul touch screen circular Turbo Performance Engineer montat simetric între cele două guri de ventilație (și ele circulare). Acest touch screen de mici dimensiuni oferă acces la informațiile privind funcționarea turbocompresorului (cum ar fi presiunea în turbină) în vreme ce un al doilea ecran tactil de dimensiuni generoase este poziționat în partea inferioară a bordului și oferă acces la funcțiile clasice de infotainment.
Cât va costa noul Ferrari dotat cu motor turbo? Presa vehiculează un preț de pornire de peste 155,000 de Euro iar Ferrari va oferi o garanție de 7 ani fără limită de kilometri, inclusiv întreținere gratuită pentru a dovedi clienților că are deplină încredere în fiabilitatea noului motor.
Foto: freepik