Cum vacanța de vară se apropie cu pași repezi în Campionatul Mondial de Motociclism (Moto GP) negocierile pentru contractele piloților s-au încins atingând valori mai ridicate decât temperaturile din sezonul estival. Înaintea Marelui Premiu de la Laguna Seca se desfășoară deja numeroase runde de negocieri secrete, negocieri cu atât mai importante în contextul penuriei de locuri disponibile la marile echipe din Moto GP pentru sezonul 2014. Echipa Repsol Honda și echipa de uzină Yamaha au deja echipele stabilite și este puțin probabil ca dupa finalul sezonului 2014 să se schimbe ceva.
Singurul pilot despre care s-a speculat că și-ar putea ceda locul de la Yamaha era multiplul campion mondial Valentino Rossi, dar cel supranumit „Il Dottore” a câștigat într-o manieră foarte convingătoare Marele Premiu al Olandei de la Assen, demontând teoriile celor care afirmau că, la 35 de ani, Rossi s-a plafonat și suferă de o acută lipsă de motivație în plan psihologic. Mai mult, se pare că prima victorie după aproape 3 ani de secetă l-a ambiționat mai mult ca oricând pe italian și este clar faptul că acesta intenționează să-și ducă la bun sfârșit contractul cu o durată de 2 ani. În pofida dublei accidentari la claviculă, ghinionistul campion mondial en-titre, Jorge Lorenzo, nu va avea emoții în privința locului său, iar lider actual al clasamentului piloților, Marc Marquez (Honda) este și el o certitudine pentru cel puțin încă două sezoane.
În acest peisaj dominat de certitudini, doar la Ducati s-a format o listă de piloți în așteptare, nu puțini fiind cei care râvnesc locul de pilot de uzină alături de Andrea Dovizioso, singurul pilot confirmat pentru 2014. Se speculează numele a patru piloți, decizia finală urmând să fie luată și în funcție de noile strategii implementate după achiziția Ducati de către Audi. Dacă Ducati decide să meargă pe mâna unui pilot tânăr, numele vehiculate sunt cele ale lui Scott Redding (care a lasat o impresie frumoasă în urma testelor effectuate pentru echipa italiană) respectiv Andrea Iannone (acesta are deja un contract cu Ducati până la Marele Premiu de la Laguna Seca cu opțiune de prelungire pe un an). Cum modelul Ducati Desmosedici are nevoie urgentă de dezvoltare, se pare că o opțiune mai indicată ar fi un pilot foarte experimentat care să-i ajute pe inginerii italieni să optimizeze motocicleta pentru a obține un nou succes în MotoGP după ultimul (și singurul) titlu obținut de Casey Stoner în 2007. Un astfel de pilot este britanicul Cal Crutchlow, căruia Yamaha a refuzat să-i garanteze un loc în echipa de uzină până în 2015 și care poartă negocieri intense cu managementul Ducati. Un alt pilot experimentat este desigur americanul Nicky Hayden care are în favoarea sa și un argument în plus față de Crutchlow. Americanul este recunoscut ca un adevărat ambasador al mărcii italiene pe lucrativa piață din SUA, piață crucială pentru Ducati în contextul declinului accentuat al pieței europene. Unele voci afirmă ca imaginea comercială a lui Hayden ar putea fi mai utilă în campionatul Superbike pentru a promova modelul Ducati Panigale în America de Nord.
Totul depinde de noua strategie aprobată (și finanțată) de Audi pentru mica echipa italiană, dar cert este că Ducati este în momentul de față echipa din MotoGP care are cu adevărat ceva de oferit unui pilot ambițios, și o abordare inteligentă a noului sezon ar putea aduce în sfârșit un nou titlu după cel din 2007.
Foto: freepik