DOUĂ PODIUMURI CU TOȚI CEI TREI CONSTRUCTORI REPREZENTAȚI LA HOCKENHEIM ȘI UN LIDER OARECUM NEAȘTEPTAT ÎN CLASAMENT. SCHIMBĂRILE DIN DTM AU FOST BINE PRIMITE ȘI URMEAZĂ SĂ FIE REVALIDATE PE LAUSITZRING.
Nimeni nu a urcat pe ambele podiumuri ale etapei inaugurale, iar cel mai aproape de asta stă acum în fotoliul de lider la general. Lucas Auer a învins în cursa de sâmbătă după o defensivă de înaltă clasă în fața lui Timo Glock, iar a doua zi a încheiat pe 4. Britanicii Green și Paffett au ieșit la rampă în manșa secundă, primele picături de ploaie trezind instinctele de acasă. E prea puțin să ne pronunțăm asupra trendurilor din 2017, însă momentan avem următoarele observații:
- Mercedes a debutat cu dreptul și pare să aibă un pachet foarte solid, iar Auer, Mortara și Paffett sunt bine motivați;
- Audi a progresat în ambele manșe față de pozițiile ocupate pe grilă și e singura tabără care a gândit strategii mai creative;
- La fel ca anul trecut, un singur pilot BMW a putut exprima potențialul mașinii în fiecare manșă. Problema e că nici nu a fost același beneficiarul: Glock sâmbătă și Wittmann duminică.
E greu de găsit un pilot din actualul pluton care să afirme că Lausitzring e traseul său favorit. Poate doar cei care văd cu ochi buni pistele pe care au câștigat în trecut. În urmă cu 12 luni, Audi și Mercedes își împărțeau victoriile pe Eurospeedway prin Molina și Lucas Auer, în timp ce BMW aduna doar 25 de puncte dintr-un total de 202 posibile, acesta fiind cel mai slab weekend pentru oamenii lui Jens Marquardt din întregul sezon.
Prima vizită a DTM-ului modern pe Lausitzring a fost anulată în 2000 din cauza unei furtuni, iar în următorii 10 ani doar Mattias Ekstrom (2004, 2005) a spart monopolul victoriilor Mercedes. BMW a câștigat o singură dată prin Bruno Spengler în 2012, iar din plutonul actual sunt mai multe nume obișnuite cu prima poziție pe Eurospeedway. Gary Paffett are obiceiul de a se impune tot la patru ani (2005, 2009, 2013), așa că i-ar cam veni rândul din nou la aniversarea celor 150 de curse în DTM. Jamie Green a dominat ambele manșe din 2015, Spengler s-a mai impus și în 2010, iar di Resta în 2008.
Anul trecut au fost reunite pe Lausitzring cele mai importante competiții naționale de turisme, GT-uri și monoposturi: DTM, ADAC GT Masters și Formula 4 germană. Acest festival de motorsport a fost un succes răsunător, motiv pentru care ideea capătă continuitate odată cu cea de-a doua ediție. În program a mai încăput cu greu și Porsche Carrera Cup Germania, o privire aruncată peste programul weekendului arătându-ne o densitate de curse cum doar în weekendurile din BTCC mai vezi. Iar dacă mai punem la socoteală și activitățile propuse de constructorii DTM în paddock, zilele vor trece extrem de rapid pentru spectatori.
Seria germană de turisme a aplecat urechea la doleanțele vociferate de sportivi, echipe și fani. 2017 vine cu mașini mai rapide, aerodinamică redesenată, pneuri noi, curse de aceeași lungime, puncte în calificări și boxe deschise pentru public. Altfel spus, s-a făcut tot ce se putea pentru a contracara reducerea efectivelor de la 24 la doar 18 mașini. Veterani precum Mike Rockenfeller, Gary Paffett și Timo Glock și-au regăsit pofta de a concura, iar permanentizarea prezenței lui Rene Rast în DTM este un mare câștig.
Articol preluar de pe pitstops.ro
Foto: freepik