Echipa de Formula 1 Red Bull Racing se teme că nu va reuși să se apropie de nivelul de performanță al rivalilor de la Mercedes nici în 2015. Conform publicației online Autosport, reprezentații Red Bull se tem că ecartul tehnologic care îi separă de campionii de la Mercedes se va mări chiar în 2015, supremația acestora fiind dificil de contestat din pricina regulamentului tehnic.

După ce tentativa de relaxare a regulamentului privind înghețarea dezvoltării motoarelor din F1 a eșuat, furnizorul de motoare Renault are tot mai puțin timp pentru a-și îmbunătăți propulsorul pentru sezonul 2015. Deși Red Bull și Renault și-au restructurat partneriatul pentru a încerca să accelereze procesul de creștere a performanței motoarelor pentru 2015, managerul echipei, Christian Horner, declară cu sinceritate că nu se așteaptă să-i ajungă din urmă pe cei de la Mercedes (cel puțin nu la capitolul performanța propulsoarelor). Horner explică: “Nu renunțăm la luptă pentru sezonul viitor, dar recunoaștem că avem cu siguranță un dezavantaj. Și, din informațiile noastre, îmbunătățirile aduse de Mercedes la capitolul performanță pentru sezonul următor reprezintă pentru noi o provocare imensă în tentativa de a reduce acest dezavantaj. Renault poate găsi o cale pentru a îmbunătăți motorul, dar este puțin probabil să atingem nivelul motoarelor Mercedes de anul acesta. Cu siguranță ne putem apropia de ei, dar Mercedes nu va sta cu mâinile în sân, iar cei de la Ferrari se află în aceeași situație ca și noi. Este foarte greu având în vedere că dezvoltarea tehnologică a motoarelor va fi oprită la sfârșitul lunii Februarie.”

mercedes-f1

Temerile celor de la Red Bull sunt amplificate de regulamentul din Formula 1 care prevede o limitare drastică a dezvoltării tehnice a motoarelor după 28 Februarie 2015. Astfel, invocând motive ce țin de reducerea costurilor, regulamentul F1 interzice efectuarea modificările tehnice care nu țin de fiabilitate și siguranță după această dată. Ori nu fiabilitatea reprezintă problema celor de la Red Bull în prezent ci puterea. Asta înseamnă că Mercedes se află într-o poziție privilegiată deoarece își poate conserva cu ușurință avantajul față de competitorii rămași cu mâinile legate de regulament. Totodată, se speculează că inginerii Mercedes au găsit o cale de a crește puterea motoarelor lor cu aproximativ 70 de cai ceea ce ar reprezenta un avantaj decisiv în lupta pentru titlul de campioni la constructori.

Singurii care ar putea contesta această supremație a propulsoarelor Mercedes sunt cei de la Honda care vin cu un motor nou nouț, însă furnizorul de motoare al McLaren pentru sezonul 2015 ar întâmpina se pare mari probleme tocmai la capitolul performanță, propulsorul lor turbo dezvoltând o putere mai mică decât preconizaseră inginerii japonezi.

Foto: freepik