sursa foto: www.wired.com

sursa foto: www.wired.com

Atunci când francezul Christophe Georges, președinte și director de operațiuni al producătorului de automobile de lux Bentley, a anunțat lansarea conceptului EXP 9 F care prefigurează viitorul SUV al mărcii deținute de grupului VW, mulți au ridicat din sprâncene iar alții s-au bucurat.

Cei care au ridicat din sprâncene s-au întrebat de ce unul dintre ultimele bastioane ale purismului automobilistic britanic s-a aruncat în hora producătorilor de lux care și-au periclitat imaginea lansând mașini de teren care nu vor părăsi niciodată drumurile asfaltate (vezi cazul Porsche cu al său Cayenne). Cei care s-au bucurat sperau ca designul noului SUV Bentley să fie inspirat de superbul Continental GT. Din păcate, realitatea este că noul model Bentley pare de fapt un Mulsanne batut cu bățul urâțeniei.

Fanii mărcii care poate sperau să primească un Continental GT ușor înălțat vor fi dezamăgiți când vor vedea că , cel puțin în faza de conceput, SUV-ul Bentley (care nu a primit încă un nume oficial) are un aer baroc și vulgar mai ales privit din spate. Sigur, partea tehnică nu va dezamăgi căci Bentley își permite deocamdată să nu dea doi bani pe consum sau pe propulsii hibride și va combina platforma tehnică a noului Audi Q7 cu vânjosul motorul biturbo W12 de 6,0 litri care se pare că va produce 600 de cai putere. Bentley susține că această combinație va stabili noi standarde pentru clasa SUV-urilor.

Nimeni nu contestă acest lucru însă cu siguranță vor fi mulți care vor întreba: “De ce era nevoie de un SUV Bentley?. ”Președintele Bentley încearcă să ofere un răspuns într-o engleză stâlcită: “De ce nu? Piața ne-o cere”.  De fapt răspunsul sincer al lui Christophe Georges ar fi trebuit să fie: “Am vazut și noi succesul pe care l-au avut colegii de grup de la Porsche cu modelul Cayenne și ne-am gandit să profităm pentru a ne crește cota de piață.” Mai mult, se pare că Georges ar fi insistat foarte mult pe lângă CEO-ul VW Martin Winterkorn pentru a primi undă verde pentru acest SUV. Bentley speră să răspundă astfel dorințelor noii clientele (a se citi bogătașii chinezi, indieni și ruși care doreau să vadă cum este să stai într-un Bentley mai înalt) și să obțină un profit și mai mare decât în prezent.

Un reporter site-ului Bloomberg l-a întrebat pe Georges: „Inegalitatea socială este bună pentru Bentley? Beneficiați de pe urma păturii de oameni recent îmbogățiți?”. Fâstâcit, oficialul Bentley s-a prefăcut a nu înțelege întrebarea și s-a lansat într-o analiză plictisitoare asupra profilului cumpărătorului de SUV Bentley care ar fi un om prosper de afaceri în vârstă care dorește să-și afișeze statului social și are disponibil cel puțin 1 milion de dolari în cont pentru cheltuieli. După ce am căscat un pic, putem spune doar că acest model este dovada vie a faptului că esența tradiției Bentley a trecut pe locul doi în goana după profit. Stilul epatant și interiorul pentru care se pare ca s-a sacrificat un sfert din pădurea amazoniană se adresează clar oamenilor îmbogățiți peste noapte care nu înțeleg că, pentru a fi unic și a ieși în evidență trebuie să mergi contra curentului și nu doar să urmezi un trend.

Că Bentley s-a îmbolnăvit de boala Juke nu ar fi foarte grav, însă e posibil ca prin această mișcare, clienții tradiționali de Bentley să se îndepărteze de marcă. Evident conceptul SUV este și el ușor aberant alăturat numelui de Bentley. Ce proprietar de Bentley în toate mințile își duce mașina pe drumuri forestiere sau merge la pescuit în deltă cu mașina de 180,000 de dolari (căci se pare că acesta va fi prețul mediul al SUV-ului). În cel mai rău caz, masivul și pătrățosul SUV Bentley se va “aventura” pe dunele din Dubai sau pe drumurile virajate din parcările mall-urilor din Miami. Însă și în acest caz, incursiunile în “off road” se vor efectua cu mare atenție pentru a proteja extravagantele și excesiv de cromatele jante de 22 de inci.

Foto: freepik