Conform Automotive News Europe, Audi intentionează să lanseze in perioada următoare cel puțin patru modele cu propulsie hibridă de tip plug-in, mizând pe această tehnologie în lupta cu rivalul din clasa premium, BMW, care a lansat recent modelul cu propulsie electrică i3.
Constructorul din Ingolstadt va lansa pe piața din Europa modelul compact A3 Sportback E-tron, primul plug-in hibrid din gama. Comercializarea acestui model în SUA este programată pentru trimestrul trei din 2015 în vreme ce piața chineză va primi noul model în prima jumătate a anului viitor. Principalul concurent al lui Sportback E-Tron va fi BMW i3, care beneficiază de propulsie electrică. Audi speră să atragă clientela cu posibilități materiale peste medie și care este preocupată de protecția mediului înconjurător.
Conform lui Rupert Stadler, CEO al Audi, modelul A3 Sportback E-tron este doar primul dintr-o serie de noi modele plug-in hibrid. Al doilea model care va beneficia de o versiune E-tron este popularul SUV Q7, care era perceput drept vehiculul cel mai neprietenos cu mediul din gama Audi, din pricina dimensiunilor considerabile și a consumului peste medie. De asemenea, Audi va miza pe o versiune E-Tron a limuzinei de clasă mare A6 în tentativa de a atrage clienții din China care au început să se reorienteze spre mașinile cu propulsii alternative. Nici nava amiral a gamei, limuzina A8 nu va fi ocolită și va primi un grup propulsor hibrid în cursul lui 2015.
A3 Sportback E-tron utilizează un motor turbo convențional pe benzină de 1.4 litri și 150 de cai în paralel cu un motor electric ce dezvoltă 102 cai putere. Puterea combinată este de 204 cai deoarece motoarele nu livrează niciodată puterea lor maximă simultan. A3 Sportack E-tron beneficiază de o autonomie în mod exclusiv electric de doar 50 de km (respectiv 600 de km în modul hibrid) față de cei 160 de km ai modelului BMW i3. Totuși, i3 are o autonomie totală în modul range extender de doar 300 de km, adică doar jumătate din cea înregistrată de A3 E-tron. Audi mizează pe tehnologia plug-in hibrid tocmai pentru că autonomia acestor vehicule este mult mai mare față de modelele cu propulsie exclusiv electrică, ceea ce le transformă în opțiuni viabile pentru utilizarea cotidiană.
Analiștii din industria auto sunt de părere că produsul Audi este unul inteligent construit deoarece, în eventualitatea în care cererea este mare, germanii pot produce mai multe astfel de automobile. Dacă cererea nu este pe măsura așteptărilor, capacitatea de producție poate fi realocată rapid către modelele cu propulsie convențională, reducând astfel pierderile financiare. Produsul i3 de la BMW este unul total diferit, în care bavarezii au investit foarte mult în încercarea de a intra pe piața automobilelor electrice exclusiviste dominată în prezent de americanii de la Tesla. Totuși, pentru supercarul i8, BMW va utiliza tot tehnologia plug-in hibrid și nu propulsia exclusiv electrică a lui i3, ceea ce dovedește că Tesla beneficiază încă de un avantaj tehnologic considerabil.
Abordarea celor de la Audi permite un control eficient al costurilor (comparativ cu investiția masivă a celor de la BMW pentru programul electric i-car) și o abordare pragmatică pentru un automobil cu propulsie alternativă. Întrebarea este: sunt dispuși clienții să plătească un preț semnificativ mai mare pentru o tehnologie care ar putea deveni depășită pe termen mediu. De exemplu, Audi A3 Sportback E-tron are un preț de pornire în Germania de 37,900 de Euro în condițiile în care versiunea de bază cu motor pe benzină din gama A3 pleacă de la 16,000 EUR și arată aproape identic.
Foto: freepik