“Sustenabilitatea a revolutionat rapid agenda politica si publica in ultimii ani, accelerata in parte in perioada izolarii cauzata de COVID-19, cand oamenii au avut timp sa observe ce impact au asupra lumii inconjuratoare”, spune Jim Fox, director pentru relatii publice la Coca-Cola Europacific Partners GB, discutand despre rolul pe care trebuie sa il joace companiile in atenuarea crizei climatice.
Astazi, provocarea climatica ramane mai presanta ca niciodata si pe buna dreptate. Este o problema din ce in ce mai importanta pentru consumatori, 5 din 4 adoptand alegeri mai sustenabile legate de stilul de viata.
Exista in aceasta perioada asteptari mari de la guverne si companii sa vina cu o actiune climatica mai curajoasa. Discutiile se indreapta deja catre COP27 si toata lumea asteapta ca afacerile sa faca mai mult in lunile si anii urmatori.
“La Coca-Cola Europacific Partners am ramas fermi in prioritizarea obiectivelor legate de mediu si am facut progrese semnificative catre ambitia de a atinge un nivel zero al emisiilor pana in 2040. De pilda, am extins ferma solara care alimenteaza direct fabrica de bauturi Wakefield – cea mai mare din Europa – economisind aproape 1800 de tone de dioxid de carbon in fiecare an. Iar anul trecut am anuntat o investitie viitoare de 11 milioane de lire sterline, pe urmatorii cinci ani, pentru a inlocui flota de echipamente de manuire a materialelor, cu unitati alimentate cu baterii litiu-ion, care nu produc emisii de carbon in cadrul functionarii lor obisnuite” a spus Fox.
“In calitate de producator al unora dintre cele mai bine cunoscute si mai iubite branduri la nivel global, stim ca este responsabilitatea noastra sa ne asiguram ca suntem mereu in linia intai a inovatiei pentru productie sustenabila, si continuam sa facem progrese semnificative pentru obtinerea unor ambalaje mai sustenabile” a mai adaugat el.
Fabrica Coca-Cola din East Kilbride, Scotia, a devenit recent prima locatie care produce noile sticle de 1.5 de Coca-Cola Zero Zahar si Diet Coke cu capace atasate.
Acest design inovator inseamna ca, indiferent unde va ajunge sticla, capacul sau va ramane atasat de ea, impiedicand aruncarea lor separata. In acest fel va fi mai usor de reciclat intreaga sticla, astfel incat sa fie reciclat cat mai mult plastic si niciun capac sa nu ramana in urma.
Potrivit lui Fox, Coca-Cola Europacific Partners GB lucreaza in colaborare cu Circularity Scotland pentru a sustine implementarea unei scheme eficiente Deposit Return Scheme (DRS) in Scotia. “DRS va continua sa joace un rol vital in recuperarea unei cantitati mai mari de plastic de calitate superioara, care sa fie refolosit si continuam sa lucram indeaproape cu autoritatile pentru a sprijini introducerea unor scheme coerente si inter-operabile pe tot teritoriul Regatului Unit”.
“Desi analizam intotdeauna cum ne putem imbunatati, stim si ca este responsabilitatea noastra sa ii aducem si pe altii in calatoria noastra de sustenabilitate. La CCEP am redus cu 30% emisiile de gaze cu efect de sera pe tot parcursul lantului valoric, dar stim ca o proportie din emisiile noastre Scope 3 pot fi atribuite clientilor, astfel ca lucram cu clientii din intreaga tara, de la magazine alimentare mici si supermarketuri mari, pana la pub-uri, restaurante si multe altele, sprijinindu-le eforturile de a functiona mai sustenabil.
Recent ne-am concentrat sa ajutam unii dintre operatorii din domeniul hotelier sa inteleaga rolul pe care il au in atenuarea provocarii climatice, ca parte a platformei hoteliere Net Zero
Now, in care CCEP este mandru ca este un partener de dezvoltare” a mai spus Fox.
Protocoalele Net Zero ofera un proces in patru pasi, menit sa ajute pub-urile, barurile si restaurantele sa isi calculeze emisiile de gaze cu efect de sera, sa dezvolte un plan pentru a contribui la reducerea lor si sa ofere operatorilor moduri credibile de a compensa orice emisie care nu poate fi eliminata, pentru a confirma ca afacerea se afla pe drum catre Zero Net, sau ca este o afacere Zero Net.
Schimbarile mici si simple prevazute de protocoalele din sector – precum oprirea termostatelor, trecerea la iluminare cu LED si schimbarea obiceiurilor din bucatarii – pot echivala cu economii financiare, evitand in acelasi timp interventiile costisitoare si potential semnificative pentru afaceri in viitor.
“Aceste parteneriate la nivel de industrie sunt esentiale pentru accelerarea progresului si calatoriei noastre catre Zero Net. Alaturi de Guvern, de partenerii nostri si de clienti, apasam butonul schimbarii climatice si cream o schimbare reala, pas cu pas” a conchis Jim Fox.
Foto: freepik