După ce a reușit să câștige la limită locul doi la constructori în WRC în acest sezon, după o luptă cot la cot cu Hyundai, producătorul francez Citroen a anunțat că se va retrage pentru un an din cea mai importantă competiție de raliu. Conform Autosport, francezii au decis să investească timp și bani în dezvoltarea unei mașini foarte performante pentru sezonul 2017.
Pentru a putea susține povara financiară a participării în WRC și a direcționa toate eforturile în această direcție, Citroen a decis să se retragă din Campionatul Mondial de Turisme (WTCC – World Touring Car Championship), decizie care l-a surprins pe pilotul Sebastien Loeb, cel care a făcut de altfel istorie cu Citroen in WRC și spera să repete isprava în WTCC. Se pare că CEO-ul Peugeot Citroen (PSA), Carlos Tavares, este mult mai atent cu investițiile în motorsport după ce tocmai a reușit să readucă compania pe linia de plutire după criza financiară gravă traversată în 2013. Linda Jackson, președinte executiv al mărcii Citroen, a confirmat că producătorul francez este în continuare interesat de participarea în WRC pentru a testa performanțele, fiabilitatea și solidatatea mașinilor sale. Nu trebuie neglijat nici faptul că, începând de la anul, se va organiza și o etapă WRC în China, piața vitală pentru Citroen în acest moment. În 2017, revenirea Citroen în WRC va coincide cu lansarea unor noi modele pe piață, iar modelul selecționat pentru a concura în WRC va fi cu siguranță un vector important de imagine și un instrument de marketing foarte eficient. Jackson a precizat că implicarea Citroen în 2017 va fi totuși una precaută și modestă, aluzie la investițiile majore făcute de Volkswagen pentru a domina acest sport în ultimii ani. Yves Matton, team principal al Citroen a declarat că echipa este extrem de motivată de această nouă provocare.
Pauza de un an a celor de la Citroen face mai interesantă lupta pentru titlu de campioană în WRC pentru sezonul 2016. Asta deoarece Volkswagen trebuie să-și reducă investițiile în competițiile de motorsport pentru a acoperi cheltuielile uriașe provocate de scandalul emisiilor poluante. Germanii au fost de neînvins în 2015 tocmai datorită superiorității tehnice a mașinii lor, dar, fără resursele financiare nelimitate de care echipa a dispus până în prezent, e greu de crezut că își va menține supremația la fel de ușor. Hyundai are un plan ambițios pentru următorii doi ani în WRC și este posibil să devină un concurent extrem de puternic care să conteste superioritatea echipei germane. Coreenii se află cu siguranță în pole position pentru a culege roadele pauzei de un an luate de Citroen în WRC.
Foto: freepik