Echipa McLaren Honda a anunțat oficial că pilotul Fernando Alonso nu va concura în prima cursă a noului sezon, Marele Premiu al Australiei, programată pentru 15 Martie 2015, el urmând să fie înlocuit de pilotul de rezervă Kevin Magnussen.
Anunțul vine după ce pilotul spaniol venit de la Ferrari, a suferit o contuzie puternică în urma accidentului petrecut pe circuitul de teste de la Barcelona. McLaren a dat în permanență asigurări că analizele medicale au indicat faptul că Alonso nu a suferit nicio leziune gravă însă faptul că spaniolul nu va participa la cursa din Australia sugerează că realitate este cu totul alta. Conform relatărilor cotidianului El Pais, citat de Business Insider, Alonso ar fi suferit un episod grav de amnezie retrogradă după accident. Publicația spaniolă susține că atunci când Alonso s-a trezit după accident, medicii i-au adresat o serie de întrebări normale în cazul pacienților care suferă traume cerebrale. Întrebat ce vârstă are și cu ce se ocupă, Alonso ar fi răspuns că este pilot de kart și își dorește să devină pilot de Formula 1. Practic, lui Alonso i se șterseseră din minte amintirile din ultimii 20 de ani de viață. Spaniolul credea că are 13 ani și nu-și amintea că a cucerit de două ori titlul de campion în Formula 1. Doctorul Rafael Blesa, șeful departamentului de neurologie al spitalului Sant Pau din Barcelona, a declarat pentru El Pais că pierderile de memorie sunt normale în urma unui asemenea accident deoarece sinapsele neuronale sunt serios afectate. Blesa a subliniat faptul că perioada de recuperare a memoriei după o asemenea contuzie variază de la un pacient la altul. În mod normal, ca urmare a unei contuzii ușoare, pacienții suferă pierderi ușoare de memorie (de obicei nu își amintesc momentele dinaintea sau din timpul accidentului). Alonso a fost însă ținut sub observație în spital timp de 3 zile iar medicii i-au recomandat să nu participe la cursa din Australia.
Informațiile privind amnezia lui Alonso vin la puțin timp după ce postul de televiziune Sky Italia a relatat că pilotul ar fi fost de fapt victima unui șoc electric foarte puternic provocat de sistemul de recuperare a energiei al monopostului – MGU-K (fostul KERS din sezoanele trecute). Același sistem care fusese reparat de mai multe ori de tehnicienii Honda și pe care McLaren a decis în cele din urmă să-l înlocuiască cu totul. Informația nu a putut fi verificată, dar misterul care învăluie cauza reală a accidentului de la Barcelona a neliniștit mai multe echipe din Formula 1. Cotidianul sportiv german Bild susține că unele echipe au amenințat că vor boicota Marele Premiu al Australiei în eventualitatea în care McLaren nu va oferi explicații oficiale privind cauzele reale ale accidentului din Spania.
Foto: freepik