Directorul de vânzări și marketing al BMW, Ian Robertson, a declarat că BMW ar putea crește producția modelului său plug-in hibrid sport i8 pentru a face față cererii tot mai mari. Deși inițial fusese conceput ca un hibrid dotat cu motor turbodiesel (sub forma conceptului Efficient Dynamics din 2009), i8 a fost prezentat în 2011 sub forma unui hibrid dotat cu motor turbo pe benzină de 1.5 litri dublat de un motor electric montat pe puntea față. Împreună, cele două motoare livrează 349 de cai putere iar amplasarea lor are drept rezultat o distribuție optimă a greutății pe cele două punți de 50/50%. Beneficiind de un design original (muchii ascuțite presărate cu elemente caracteristice mărcii sau inedite cum e cazul ușilor tip fluture) și de o campanie agresivă de marketing (un i8 a apărut chiar în filmul Misiune Imposibilă – Ghost Protocol) automobilul BMW a sedus rapid un număr mare de clienți. Atât de mare încât nici măcar producătorul bavarez nu s-a așteptat. Ian Robertson afirmă că timpul de așteptare pentru coupe-ul BMW al cărui preț depășește 120,000 de euro este de aproape 18 luni. Acesta a declarat pentru Automotive News Europe: „Trebuie să găsim modalități de a mări producția pentru că, pe unele piețe, timpul de așteptare a devenit prea lung.”

bmw-i-8

I8 este produs la fabrica BMW din Leipzig (Germania) și se confruntă deja cu o criză de producție deși a fost lansat în aprilie anul acesta în Europa respectiv în iunie în Statele Unite. În 2014, BMW a livrat 760 de unități i8 clienților, 419 mașini fiind livrate doar în octombrie. Robertson a refuzat să ofere detalii despre volumul actual de producție al i8 și despre potențiala sa creștere. Totuși, acesta a precizat că BMW se aștepta inițial la vânzări de puțin peste o mie de unități  și succesul rapid al coupe-ului său a reprezentat o mare supriză. Grupul de analiză financiară și economică IHS Automotive prognozează că BMW va construi 3238 de unități i8 anul acesta, urmând ca cifra să crească la 4320 în 2015.

Succesul lui i8 alături de modelul mai mic al gamei sale “i”, i3 nu este unul întâmplător. BMW culege acum roadele investițiilor sale uriașe pe care unii specialiști le-au catalogat extrem de riscante la început. Producătorul bavarez a investit 200 de milioane de dolari doar în fabricile de fibră de carbon ale partenerului SGL group, acest material fiind esențial pentru greutatea redusă a modelelor din gama „i”. Alte sute de milioane de dolari au mers către dezvoltarea motorului bi-turbo pe benzină și a motorului electric sau acumulatorilor, BMW sperând ca i8 să repezinte o alternativă sportivă la Modelul S al producătorului american Tesla.

 

 

Foto: freepik