Nu există niciun dubiu în privința intențiilor foarte serioase pe care BMW le are pentru automobilele sale electrice.
Saptămâna trecută, producătorul german a anunțat că va lansa versiuni plug-in hibrid pentru toate modelele populare din gama sa, o strategie agresivă care subliniază angajamentul mărcii pentru dezvoltarea sistemelor de propulsie electrică. Deși germanii nu au precizat care sunt modelele care vor primi variantele plugi in hibrid primele și nici nu au oferit detalii privind programul de lansare al acestora, este de așteptat ca Seria 3 să primească o variantă cu propulsie hibridă cu ocazia viitorului facelift. Asta, deoarece germanii au prezentat la un eveniment organizat recent în Franța un prototip de Seria 3 cu propulsie hibridă. Prototipul este dotat cu o versiune optimizată a motorului său turbo de 2 litri (care dezvoltă 240 de cai putere) alături de un motor electric montat în locul convertizorului de cuplu. Puterea combinată a celor două motoare va fi transmisă către roțile din spate în buna tradiție BMW iar autonomia în mod exclusiv electric se va situa în jurul valorii de 40 de km, o valoare decentă în acest segment. Potrivit datelor oferite de BMW, acumulatorii viitorului Seria 3 plug-in hibrid vor putea fi încărcate chiar și de la o priză casnică standard iar consumul mediu pentru primii 100 de km rulați ulterior unei încărcări maxime a bateriilor este de doar 2 litri la 100 kilometri. Emisiile de dioxid de carbon ale Seriei 3 hibrid sunt de doar 50g/kilometru. O versiune plug-in hibrid va primi și SUV-ul X5, un model de mare succes în Europa și SUA, criticat uneori pentru consumul și emisiile sale mari. Desigur, o variantă hibrid ar rezolva ambele probleme și ar deschide ușa către un nou segment de clienți preocupați de mediul înconjurător.
Ambele prototipuri plug-in hibrid ale BMW reprezintă primul pas în transferul către modelele de volum al tehnologiei sofisticate de propulsie electrică eDrive dezvoltată de bavarezi pentru programul „i”, materializat în modelele i3 respectiv i8. Era de așteptat ca germanii să utilizeze măcar o parte din tehnologia extrem de scumpă dezvoltată pentru gama „i” și pentru alte modele din gama sa pentru a-și amortiza cât mai rapid investiția uriașă.
În același timp, BMW lucrează și la un sistem alternativ, Power eDrive care utilizează nu unul ci două motoare electrice alături de un motor turbo cu ardere internă. Împreună, cele trei motoare produc aproximativ 680 de cai putere, soluția fiind destinată modelelor performante de clasă mare.
Principalul obiectiv al germanilor este să dezvolte baterii cu o capacitate dublă față de cele utilizate în prezent. Astfel, puterea vehiculelor va proveni în principal de la motoarele electrice, motorul termic devenind doar un fel de generator de curent pentru baterii, consumul și emisiile urmând să fie cu mult îmbunătățite. Totodată, o capacitate mai bună a bateriilor ar rezolva și problema autonomiei reduse, oficialii BMW sperând ca autonomia în mod full electric să ajungă în curând la aproape 100 de kilometri.
Ben Scott, analist la compania de cercetare IHS Automotive, susține că strategia BMW este una costisitoare dar necesară dacă producătorul bavarez vrea să țină pasul cu piața. Rivalii BMW cum ar fi VW sau Mercedes au investit și ei tot mai mult în propulsia electrică. La urma urmei, automobilele plug-in hibrid reprezintă ultimul pas către tranziția către mașinile cu propulsie integral electrică.
Foto: freepik