LAMBORGHINI S-A DUELAT CU BENTLEY PENTRU TITLUL DIN BLANCPAIN ENDURANCE CUP ÎN FINALA DE LA BARCELONA, ÎNSĂ ALȚII AU AVUT VICTORIA DE ETAPĂ PE PĂMÂNT SPANIOL.
Grasser Racing Team au plecat dezamăgiți de la ultima etapă a Blancpain Sprint Series, mai mult chiar și decât HTP Motorsport care măcar și-au trecut în cont titlul în Silver Cup. Austriecii, însă, au plecat cu mâna goală însă colțurile gurilor lor aveau să se ridice curând. Asta deoarece aveau de partea lor un avantaj comfortabil în clasamentul combinat (Endurance Cup și Sprint Cup) cu o etapă rămasă de disputat din seria de anduranță. În plus, aveau șansa să ia titlul și în aceasta din urmă dacă rivalii din Bentley-ul cu numărul 8 se încurcau pe Circuit de Barcelona-Catalunya.
Robin Frijns nu s-a deconectat după titlul trecut în tolbă în Sprint Cup ci a continuat în aceeași notă, fiind cel mai rapid în calificările de la Barcelona. Acesta a dus Audi-ul #17 WRT până la un 1:46.019, cu 0.238 secunde mai rapid decât Lamborghini-ul Grasser #63 al lui Bortolotti în Q3. Aceasta a fost și prima lovitură aplicată de Bortolotti, Engelhart și Caldarelli tripletei de Băieți Bentley formată din Andy Soucek, Vincent Abril și Maxime Soulet, care a plecat în cursă abia de pe poziția a 28-a.
Primul în Huracan-ul Grasser a fost Engelhart, care s-a chinuit în primele tururi deoarece mașina sa aduce pneurile în temperatură mai greu decât rivalii Audi sau Mercedes. Asta l-a făcut pe german să piardă mai multe poziții în timp ce Bentley-ul #8 recupera. Abril a avut un prim stint foarte bun, urcând până în top 15 dup 60 de minute. A urmat apoi schimbul lui Soucek, care a continuat să împingă Continental-ul la maximum și a ajuns în top 10.
Toate speranțele formației britanice au dispărut, însă, înainte de intrarea în a doua jumătate a întrecerii. În timpul unei lupte cu un Jaguar Emil Frey Racing și un BMW ROWE Racing, Soucek a fost lovit, ceea ce a adus pagube cutiei de viteze care mai apoi a cedat. Spaniolul a fost obligat să-și parcheze mașina construită de M-Sport și să se resemneze cu faptul că echipa sa a câștigat titlul în Endurance Cup.
Abandonul Bentley-ului a făcut ca și garantată victoria în campionat a Lamborghini-ului #63, deoarce Caldarelli și cu Bortolotti au recuperat teren în stint-urile lor. Atât de mult încât mașina verde era pe poziția a treia la general spre final și a și terminat acolo. Astfel, Engelhart și Bortolotti au devenit campionii Blancpain GT, iar cei doi alături de Caldarelii campioni ai Endurance Cup.
Pentru puțin timp, succesul iminent al Grasser Racing a fost umbrit de lupta pentru prima poziție la general care s-a dat între Mercedes-Benz și Audi. Steaua în trei colțuri a fost reprezentată de echipajul #88 al AKKA ASP, în timp ce Audi s-a ținut scai prin mașina din pole, echipajul #17 al WRT. Fostul pilot DTM Daniel Juncadella a preluat conducerea la finele primei ore, iar această reușită a fost apoi apărată cu succes de Felix Serralles și Tristan Vautier.
Francezul a fost cel care a trebuit să suporte cea mai multă presiune, căci pe stint-ul său de la final Robin Frijns s-a apropiat mult de coada AMG GT GT3-ului. Atât de mult, chiar, încât olandezul era în dreptul lui Vautier la intrarea în ultimul viraj din ultima buclă. Piloul WRT a ieșit însă mai prost din curbă iar Vautier a trecut primul linia de sosire, HTP completând top 5-ul din clasamentul general al cursei.
Barwell Motorsport au reușit a treia victorie la Pro-Am din sezon (celelalte două fiind la Silverstone și Le Castellet). Tripleta din Huracan-ul #77 formată din Patrick Kujala, Martin Kodric și Hunter Abott, venit în locul lui Adrian Amstutz, a făcut o cursă fără cusur. Cei trei au terminat pe locul al 16-lea la general, la 25 de secunde de următoarea mașină din Pro-Am. Din nefercire, ca urmare a abandonului de la Spa-Francorchamps, nici chiar această victorie n-a putut deposeda echipajul #333 al Rinaldi Racing de titlul în această categorie. Daniel Keilwitz, Alexander Matschull și Rinat Salikhov au fost cei ce au venit pe doi și, astfel, au trimis titlul echipelor la formațiunea pentru care aleargă, reușind dubla!
HTP Motorsport părea a fi pe drumul către un nou podium la Pro-Am însă mașina #15 a germanilor a părăsit pista și s-a înfipt în nisip cu doar patru minute înainte de fluturarea steagului în carouri. Incidentul frustrant a promovat un alt Mercedes, cel cu numărul 89 al AKKA ASP, pe ultima treaptă a podiumului.
Kessel Racing au simțit cum le-a trecut glonțul pe la ureche în Spania. Echipajul #888 (Jacques Duyver/Marco Zanuttini/David Perel) trebuia doar să încheie în mers cele patru ore pentru a deveni campioni în Endurance Cup (iar echipa elvețiană campioană la rândul ei). Asta nu părea un lucru prea dificil, însă Duyver a ajuns cu 488-ul în nisip. Acesta a reușit, totuși, să-și repare scăparea și a scos mașina din poziția complicată, ceea ce le-a permis lui Zanuttini și Perel să termine treaba și să culeagă trofeele. Greșeala lui Duyver a dat însă victoria pe tavă rivalilor la titlu. Pierre Ehret și Rino Mastronardi au terminat în frunte la bordul Ferrari-ului #488 Rinaldi Racing însă asta a fost unica lor consolare, din moment ce #888-ul a terminat la rândul său ultima cursă a anului.
Blancpain GT revine în 2018 cu același format: Sprint Cup și Endurance Cup și, mai presus, Intercontinental GT Cup cu etape apetisante precum ar fi Bathurst 12h, Spa 24h sau Suzuka 10h. Revenind la campionatele continentale, este de menționat că acestea vor trece prin niște schimbări pe parcursul iernii. SRO a anunțat că, în încercarea de a nu lăsa campionatul în mâinile distrugătoare ale uzinelor, vor limita numărul de echipaje din categoria Pro. Astfel, dacă în 2017 am avut 32 de mașini înscrise în clasa de top unde aleargă doar piloți cu licență Gold sau Platinum, în 2018 vom avea maximum 26.
În plus, s-au mai efectuat schimbări și la structura clasei Pro-Am, care va funcționa în formule de trei piloți: doi piloți licențiați cu Bronze și unul cu Silver, dispense fiind posibile pentru anumite echipaje Bronze/Silver de doi piloți. La Am, rămâne structura cu trei piloți Amatori din prezent. Pe lângă acestea, va debuta categoria Silver Cup cunoscută din seria de sprint. Că tot am adus vorba de aceasta, din 2018 nu vom mai vedea curse de calificare ci un format tradițional cu două curse per weekend ale căror grile vor fi decise în urma a două sesiuni de calificări – ca-n multe alte campionate cu curse scurte.
Articol preluat de pe pitstops.ro
Foto: freepik