adrian-newey

sursa foto: www.autoevolution.com

Directorul tehnic al campioanei en titre din Formula 1, Adrian Newey, a decis să se retragă din poziția sa actuală și să joace doar rolul de consultant din cauza frustării cauzate de adoptarea noilor regulamente tehnice în Formula 1. Conform publicației online Autosport, Newey este de părere că Formula 1 se confruntă cu un pericol grav pe viitor dacă nu va clarifica regulamentele privind stabilirea nivelului de performanță a motoarelor.

Acesta s-a declarat îngrijorat față de planurile oficialilor din Formula 1 de a îngheța dezvoltarea motoarelor în următorii ani deoarece susține că această politică va duce la situația în care un constructor de motoare va păstra un avantaj permament pe care concurența nu va avea voie sa-l recupereze prin îmbunătățiri majore aduse propulsoarelor. Newey susține că într-o asemenea situație, producătorii de motoare care se vor simți dezavantajați vor întoarce pur și simplu spatele competiției supreme din motorsport. Este clar faptul că opinia lui Newey este profund influențată de situația actuală în care echipa sa întâmpină probleme cu performanțele motoarelor Renault, în timp ce concurenții Mercedes par să fi obținut un avantaj clar la capitolul motoare, cel puțin în acest sezon. Temerea lui Newey este că anumiți constructori de motoare vor fi tentaţi să părăsească Formula 1 deoarece regulamentele nu le vor permite să se recupereze ecartul tehnologic de care dispune în prezent Mercedes.

Inginerul britanic care este considerat un geniu al dezvoltării de monoposturi a declarat: “În opinia mea, situația actuală nu este una satisfăcătoare. Regulamentele trebuie regândite într-un mod fundamental”. În prezent, constructorii de motoare din Formula 1 au fost obligați să-și omologheze designul propulsoarelor la începutul sezonului pentru ca ulterior să nu li se mai permită să opereze modificări decât pentru a îmbunătăți fiabilitatea, nu și performanțele acestora. Totuși, în această iarnă, producătorilor de motoare li se va permite să modifice designul anumitor componente ale motoarelor pentru ca în 2015 aceastea să poată dezvolta performanțe superioare. Pe termen lung însă, dezvoltarea tot mai multor componente cheie ale motorizărilor va fi înghețată așa că producătorii care vor rămâne în urma concurenței nu vor avea prea mult spațiu de manevră pentru a-și prinde rivalii din urmă. Constructorii de motoare nu vor putea efectua schimbări majore pentru dezvoltarea propulsoarelor turbo V6 de 1.6 litri actuale până în 2020, așa că temerile lui Newey ar putea fi justificate. Ce producător de motoare sau ce echipă ar accepta să finanțeze o prezență în Formula 1 timp de 6 ani fără a putea avea o șansă să concureze cu rivalii săi la același nivel tehnologic?

În orice caz, decizia unuia dintre cei mai buni ingineri din Formula 1 de a-și părăsi postul de director tehnic din pricina faptului că se simte îngrădit și frustrat de regulamentul tehnic ar trebui să le spună oficialilor FIA că Marele Circ nu se îndreaptă în direcția cea bună.

Foto: freepik