PAUZA DE DOUĂ LUNI DINTRE ETAPELE DE LA OSCHERSLEBEN ȘI BURIRAM S-A ÎNCHEIAT ÎN SERIA TCR, CAMPIONATUL AJUNGÂND APROAPE DE DEZNODĂMÂNT. ÎN THAILANDA HONDA A FOST LA PUTERE, ATTILA TASSI AJUNGÂND LIDER LA GENERAL, ÎNSĂ AM AVUT PARTE ȘI DE O SURPRIZĂ PLĂCUTĂ DIN PARTEA JUNIORULUI PANIS.

REMEMBER OSCHERSLEBEN

După un parcurs dezastruos în prima parte a sezonului, veteranul Gianni Morbidelli  a trecut peste problemele de adaptare a echipei WestCoast Racing cu modelul VW Golf și s-a impus în Germania în ambele manșe, rezistând în fața trio-ului britanic format din fostul pilot BTCC, Daniel Lloyd, Huff și Nash, în cursa a doua podiumul revenind lui Homola și Vernay, Lloyd reușind să ia fața campionului en-titre, Stefano Comini.

Runda germană a fost presărată cu numeroase incidente, mașinile cele mai șifonate la finele curselor fiind modelele Honda Civic ce au lipsit cu desăvârșire din top 10 la fiecare alergare.

Până la escapada asiatică au trecut 2 luni, timp în care echipele și constructorii angrenați în competiție au avut timp să aducă îmbunătățiri mașinilor și eventual să opereze unele schimbări în linia piloților.

Una dintre echipele care a avut de suferit după masacrul din cursa a doua de la Oschersleben a fost M1RA Racing, gruparea condusă de Norbi Michelisz, la Buriram lipsind din linia piloților unul dintre pretendenții la titlu, Roberto Colciago, nerefăcut complet după accidentul suferit în etapa precedentă. Norbi a adus întăriri, luând volanul uneia dintre mașini, ba mai mult a venit cu un pariu interesant dar și riscant, luându-l pe Giacomo Altoe de la WestCoast Racing. Puștiul minune este descoperirea sezonului, asemenea maghiarului Tassi sezonul trecut, talentul său despre care multă lume vorbește fiind pus în umbră de diversele probleme pe care le acuză formația WestCoast odată cu trecerea de la Honda Civic la VW Golf.

Puștiul de 16 ani nu a dezamăgit, profitând din plin de mâna întinsă de Norbert Michelisz, punctând consistent în prima cursă, ca mai apoi să termine pe podium manșa secundă.

Podiumurile celor 2 curse au fost acaparate de modele Honda Civic, pregătite de M1ra Racing și Boutsen-Ginion, ultimii familiarizându-se tot mai mult cu seria internațională după succesele repurtate în Benelux. Intrușii printre modelele Civic au fost Dusan Borkovic pe o Alfa Romeo Giulietta și Stefano Comini pe un Audi RS3.

Văzând că Attila Tassi nu poate avansa mai sus de locul 3, duelul său cu Jean-Karl Vernay îndepărtându-l de locul secund, Norbi Michelisz s-a impus autoritar în cursa 1, cu un avans de peste 3 secunde în fața lui Borkovic. Maghiarul a învins așadar la al treilea start în TCR International, fiind cel mai recent exemplu de pilot din WTCC care vine și câștigă, precum o făcea în finala de anul trecut Rob Huff la Macau.

Duelul de urmărit a fost însă cel dintre Tassi și Vernay, miza fiind poziția de lider în campionat. Ocupantul locului 3 la general, Stefano Comini a minimizat pe cât posibil pierderile din clasament cu un loc 7 după Robert Huff și Giacomo Altoe.

Cursa a doua l-a avut protagonist pe Aurelien Panis, salvat miraculos de echipa Boutsen-Ginion din coșmarul Zengo Motorsport. Fiul lui Olivier, fostul pilot de Formula 1, a învins fără probleme, după ce a plecat în cursă de pe prima poziție pe grilă. La peste o secundă de lider a terminat Altoe aflat la a doua cursă pentru M1RA Racing și Honda, podiumul fiind încheiat de Stefano Comini, urmat de cuplul-problemă al rundei thailandeze, Attila Tassi și Jean-Karl Vernay.

Până în ultimul tur, între Tassi și Vernay a rulat Norbert Michelisz, lucru ce îi oferea lui Attila puncte în plus peste Jean-Karl, însă ghinionul l-a lovit pe Norbi, acesta trebuind să părăsească cursa după o problemă de turbo la Honda sa. Dacă maghiarul Tassi nu a făcut uz de manevre riscante și reprobabile, nu același lucru îl putem spune și despre Jean-Karl Vernay: francezului nu i-a lipsit mult să îl trimită în decor pe Attila. Probabil conștienți de miza pusă în joc, comisarii, în multe alte ocazii drastici în sancțiuni, nu au intervenit în lupta celor doi piloți.

Nici Robert Huff nu a putut fi de ajutor pentru coechipierul său, britanicul neputând trece de Dusan Borkovic, respectiv James Nash. În clasamentul general, cu 2 etape rămase de disputat, Tassi conduce cu 179 de puncte, urmat de Vernay cu 177 și Comini cu 165. Dacă va putea reveni peste o lună în China (8 octombrie), Roberto Colciago ar mai putea visa preț de două curse la o eventuală rămânere în lupta pentru titlu, italianul având 145 de puncte acumulate.

O noutate înaintea rundelor din China și Emiratele Arabe Unite o reprezintă confirmarea prezenței în weekend-urile de cursă a constructorului Hyundai, ce va aduce mult așteptatul model i30N, confirmând și linia piloților: Gabriele Tarquini, testerul desemnat de la începutul sezonului și Alain Menu, deasemenea cu o vastă experiență în cursele de turisme în cadrul unor campionate precum WTCC sau BTCC.

Articol preluat de pe pitstops.ro

Foto: freepik