Da, exista un cost initial. Dar dupa aceea, e clar ca un vehicul electric este mai benefic pentru mediu decat masinile conventionale.
Vehiculele electrice preiau incet suprematia pe sosele si, desi multe persoane le asociaza in primul rand cu eficienta, ele sunt si mai blande cu mediul pe termen lung, comparativ cu vehiculele ICE (motor cu ardere interna).
Chiar daca extractia de litiu si cobalt pentru bateriile litiu-ion este daunatoare, vehiculele electrice compenseaza prin economiile de emisii pe toata durata de viata a masinii.
Asadar, iata mai jos trei motive pentru care vehiculele electrice sunt mai bune pentru mediu decat masinile pe benzina, mai ales intr-o perioada in care generarea de energie devine mai curata.
1. Vehiculele electrice au zero emisii la teava de esapament
Potrivit OSTI (Biroul pentru Informatie Stiintifica si Tehnica, din cadrul Departamentului american pentru Energie), vehiculele conventionale cu motor cu ardere interna sunt responsabile pentru aproximativ 10% din gazele cu efect de sera din lume. Cifra este imensa si este exact zona in care vehiculele electrice pot contribui la reducerea problemelor legate de emisii cu care se confrunta planeta in prezent.
In plus, conform site-ului EPA (Agentia pentru Protectia Mediului), chiar si din punct de vedere al poverii initiale pentru mediu rezultata din productie, vehiculele electrice sunt mai curate decat vehiculele cu motor cu ardere interna, de-a lungul duratei de viata, din punct de vedere al emisiilor de gaze cu efect de sera.
Vestea minunata este ca un EV nu produce practic emisii de gaze de esapament. Astfel, contaminarea de zi cu zi in timpul condusului este inexistenta.
Cel mai bun scenariu cu un vehicul electric este ca acesta sa fie incarcat dintr-o retea electrica curata si regenerabila, asa cum este infrastructura de energie hidroelectrica a Norvegiei, care poate produce pana la 90% din energia tarii.
Asadar, scenariul ideal este sa iti conectezi masina la o retea de energie curata. Unele locuri ofera chiar si modalitati de incarcare gratuita pentru vehicule electrice.
Potrivit site-ului EPA, vehiculele electrice au de obicei o amprenta de carbon mai mica decat o masina obisnuita pe benzina, chiar si atunci cand luam in calcul electricitatea utilizata pentru incarcarea vehiculului.
2. Masinile cu ardere interna polueaza constant
Vehiculele alimentate cu benzina sau motorina vor polua permanent mediul, pe toata durata de viata efectiva. Aceasta este doar consecinta simpla dar nefericita a modului in care un vehicul pe benzina isi alimenteaza propulsia, adica prin arderea mixului de aer/combustibil pe care il foloseste. Insa teava de esapament a unui motor cu ardere interna va emite permanent emisii nocive si va contamina mediul ori de cate ori vehiculul este folosit.
Aceasta diferenta uriasa in gradul de poluare generat de aceste vehicule permite masinilor electrice sa fie mai curate decat vehiculele cu motor cu ardere interna, pe o perioada lunga de timp, chiar daca in prima instanta au un impact mai mare mare asupra mediului din pricina procesului de fabricatie unic pentru vehiculele electrice.
Potrivit instrumentului de calcul al carbonului dezvoltat de MIT, un Toyota Prius Hybrid ar fi de fapt putin mai eficient in ceea ce priveste emisiile de gaze cu efect de sera decat un Chevrolet Volt EV daca ar fi incarcat la o retea teoretic 100% pe baza de carbune. Insa tinand cont de mixul mediu din SUA, Volt-ul ar emite mai putine gaze cu efect de sera. Aceste calcule evidentiaza problemele pe care le poate crea o retea electrica murdara, si folosesc totusi un Chevy Volt eficient ca si termen de comparatie, nu vehicule electrice de inalta performanta.
3. Tehnologia bateriilor va deveni tot mai verde
Companii precum Ford cauta in mod activ sa faca productia de vehicule electrice mai ecologica, in special productia de baterii, care in prezent exercita o povara mare pentru mediu. Ford a incheiat un parteneriat cu Redwood Materials pentru a contribui la crearea unui proces cu circuit inchis in care pot recicla deseurile de baterii.
Ford spune ca tehnologia de reciclare Redwood Materials poate recupera pana la 95% din elemente precum nichelul, cobaltul, litiul si cuprul, ceea ce va ajuta Ford sa obtina materialele pentru baterii la nivel local si sa contribuie la reducerea cererii de materiale importate si extrase. In plus, pe masura ce reteaua devine mai ecologica si tehnologia de reciclare a bateriilor continua sa se imbunatateasca, vehiculele electrice vor continua sa fie optiunea mai curata.
4.Vehiculele electrice vor determina o revolutie energetica
Statele Unite incearca in mod activ sa-si curete reteaua energetica si, conform EIA, majoritatea noilor completari din 2021 la reteaua energetica a SUA au fost considerate regenerabile. Reteaua din SUA devine tot mai verde, ceea ce face ca principala problema legata de emisiile vehiculelor electrice sa devina un domeniu esential al inovatiei in sectorul EV.
In viitorul apropiat, vehiculele electrice vor putea fi incarcate folosind o retea de energie verde, iar bateriile vor fi, cel mai probabil, provenite din materiale reciclate, garantia ca vehiculul pe care il conduci joaca in mod real un rol important in curatarea mediului inconjurator.
Sursa: https://www.makeuseof.com/reasons-why-electric-vehicles-better-for-environment/
Foto: freepik