ormula-1-schimbari-2015

sursa imagine: www1.skysports.com

Nici nu s-a așezat bine praful pe noul și controversatul regulament din Formula și Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA (World Motor Sport Council) a adoptat în cadrul conferinței de la Munchen o serie de noi schimbări importante care urmează a fi implementate pentru sezonul 2015 al Formulei 1.

Prima și cea mai importantă modificare a regulamentului sportiv stipulează reluarea cursei după ieșirea Safety Car-ului de pe circuit printr-un start de pe loc. Singurele excepții de la aceasta regulă vor fi situațiile în care Safety Car-ul iese pe circuit în primele două tururi sau în ultimele cinci tururi ale cursei. Doi piloți importanți din Formula 1, Daniel Ricciardo și Nico Rosberg au criticat deja această regulă afirmând că este o metodă artificială de a readuce echilibrul în cursă și reprezintă un mare dezavantaj pentru liderul cursei care poate pierde primul loc din cauza unui start ratat. Ricciardo a afirmat că măsura poate fi una interesantă pentru spectatori însă nu este deloc corectă pentru piloți. Practic, orice incident de cursă înseamnă un nou start și posibilitatea unei schimbări radicale a ierarhiei în cursă.

O altă modificare este cea privind numărul de motoare pe care le va putea utiliza un pilot pe parcursul unui sezon. Dacă sezonul 2015 va număra mai mult de 20 de curse (așa cum se preconizeză) piloții vor putea utiliza 5 motoare și nu 4 cum este cazul în prezent. De asemenea, dacă un pilot va schimba integral un propulsor, acesta nu va mai fi penalizat pentru a lua startul de pe linia boxelor ci va fi retrogradat pe ultima poziție a grilei de start.

În pre-sezon, se vor organiza trei sesiuni de teste de câte patru zile fiecare doar în Europa (în prezent echipelor li se permite să efectueze teste în afara Europei).

La capitolul anvelope, s-a decis că echipele vor putea utiliza în continuare husele pentru pneuri. Măsura va fi reanalizată în situația în care dimensiunile anvelopelor vor crește pe viitor. Totodată, a fost redus numărul de de teste în tunelul de vânt precum și cantitatea de date ce pot fi extrase prin tehnologia CFD (Computational Fluid Dynamics).

La presiunea piloților, sponsorilor și opiniei publice, oficialii F1 au decis să modifice și regulamentul tehnic pentru a elimina nasurile inestetice afișate de monoposturile din acest sezon.

Oficialii FIA nu au discutat deloc adoptarea unor măsuri privind limitarea costurilor de participare în competiție, o măsură solicitată intens de echipele mici din competiție mai ales în contextul în care se pare că vânzarea echipei Caterham din motive financiare a devenit iminentă.

Pentru facilitarea procesului de implementare a noilor regulamente, FIA a decis ca, începând din 2015, modificările de regulament să poată fi ratificate fără acordul unanim al echipelor, așa cum se întâmplă în prezent. Pentru modificările actuale însă, va fi nevoie de acordul unanim al celor 11 echipe care iau startul în cursele din acest an.

Foto: freepik